Miercuri 24 Aprilie

Eșec usturător! S-a anulat licitația pentru Centura Metropolitană a Clujului, cu toate că primarul Boc spunea că ”OSĂ” fie multe firme


Nicio firmă, din cele câteva zeci anunțate de primarul Emil Boc, în 10 mai, nu au depus oferte pentru licitațiile de la Centura Metropolitană a Clujului. Aceste oferte trebuiau să fie depuse până în 12 mai, astfel că Emil Boc aproape sigur presimțea dezastrul în 10 mai. 

Boc spunea că pentru centură sunt 29 de firme interesate

Ce spunea Emil Boc în 10 mai: ”Centura metropolitană este un proiect cu implicații majore pentru dezvoltarea economică a Clujului, pentru decongestionarea traficului și pentru a putea să oferim clujenilor posibilitatea unui transport alternativ în raport cu problemele actuale pe care le avem. Cele trei tronsoane ale centurii metropolitane, de un miliard de euro, din Florești și Baciu până la Vâlcele-Apahida, acestea au următorul stadiu de dezvoltare: pentru primul tronson, din Florești până la intrare în Cluj-Napoca, avem șase oferte depuse și termenul de anunțare a rezultatului licitației este 29 iunie, cu posibilitatea legală de a prelungi în 30 de zile termenul, dacă apar complicații. Pentru celelalte două tronsoane (n.red. acestea au fost anulate), 2 și 3, termenul de depunere a ofertelor este ziua de 12 mai. Pot să vă menționez faptul că pentru tronsonul 2 avem 17 înscriși pentru licitație, vom vedea câți vor depune ofertele, iar pentru tronsonul 3, sunt 12 înscriși”. 

Boc s-a lăudat că a impus un termen scurt de depunere a ofertelor și că nu a acceptat prelungirea cerută de firme. Pare că acest lucru s-a făcut intenționat pentru a alunga companiile interesate și a găsi o justificare pentru a nu face centura. 

Fost secretar de stat, Ministerul Transporturilor: Primăria Cluj-Napoca s-a îngropat o dată în plus prin răspunsurile în bătaie de joc la nelămuririle constructorilor interesați

Fostul secretar din Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, reprezentant USR Cluj, a dat vina pe Primăria Cluj-Napoca.

Dezastru major pe centura metropolitană Cluj: licitațiile pentru construirea centurii Florești - Cluj - Apahida au fost anulate, după ce niciun constructor nu s-a înscris la start.

Este o veste extrem de tristă pentru clujeni, care vor plăti nota de plată a unei administrații incompetente mulți ani de acum înainte, blocați în traficul infernal din zona metropolitană a Clujului.

De ce nu a venit nimeni la licitațiile pentru construirea centurii Cluj? Răspunsul pe scurt: pentru că Emil Boc.

Pe lung: Administrația clujeană a preluat tocmai în 2017 proiectul centurii de la Ministerul Transporturilor, ca să facă studiul de fezabilitate. I-a luat 5 ani, și a ieșit o treabă de mântuială. 

Abia anul acesta a lansat licitațiile pentru lucrări, însă valoarea estimată a lucrărilor a fost subevaluată grosolan, iar Primăria s-a îngropat o dată în plus prin răspunsurile în bătaie de joc la nelămuririle constructorilor interesați.

Rezultatul îl vedem azi: zero constructori interesați, zero șanse pentru o variantă de ocolitoare civilizată, zero interes din partea lui Emil Boc pentru rezolvarea traficului din Cluj.

O altă consecință tragică este ratarea finanțării europene. Până la reactualizarea proiectului și relansarea lui, alte proiecte care vin din urmă vor lua fața centurii Cluj pentru banii europeni. Șansele să circulăm pe această variantă ocolitoare înainte de 2030 devin practic nule.

Cu acest nou eșec, Emil Boc demonstrează odată pentru totdeauna că nu se pricepe la mari proiecte de infrastructură, că face praf pe ce pune mâna și că este o piatră de moară pentru dezvoltarea Clujului”, a spus acesta.

La conferința de presă menționată mai sus, cea din 10 mai, Emil Boc continua încă să dea vina pe fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pentru că centura metropolitană a Clujului nu este finanțată prin PNRR. Boc nu și-a asumat vreo vină pentru faptul că de 5 ani tot vorbește despre acest drum, clujenii având răbdare, dar acum la finalizare se dovedește că administrația locală nu este capabilă să finalizeze o licitație la care sunt 30 de firme interesate, 13 pentru un tronson și 17 pentru altul. 

Comentarii Facebook