Emil Boc: Pe marile bulevarde din Cluj-Napoca nu se va mai putea parca. Vom avea pasarele și pasaje subterane

 

Primarul Emil Boc anunță că a identificat o soluție de viitor, pentru a decongestiona orașul. 

 

Soluțiile sunt în felul următor. De la soluții simple pe care le vom implementa mai repede, de anul viitor, și soluții complexe. Primul set de soluții presupune eliminarea mașinilor de pe marile bulevarde și de a crea parkinguri în cartiere și în zonele limitrofe. Așa nu vom mai avea, de exemplu, Calea Florești plină de mașini, Nicolae Titulescu și Calea Dorobanților pline de mașini. Acestea sunt străzile pe care le avem. Nu avem unde lărgi Clujul. Dacă nu mai sunt acele mașini mai apar două benzi. Acum fac un studiu pentru a fi identificate zone unde se pot face parkinguri supraterane, subterane, de toate felurile. Mă refer la proprietatea terenului, pentru că asta este marea problemă a Clujului”, a declarat primarul Clujului.

 

Emil Boc a spus că trebuie 8 parkinguri pentru a prelua mașinile parcate acum pe marile bulevarde. ”Să nu mai avem nicio mașină pe marile bulevarde ar duce la decongestionarea traficului. Cum arată strada Napoca și Petru Maior înainte de parkingul de la Primărie. Era plin de mașini, dar acum se poate circula”, a dat ca exemplu Emil Boc.

 

El a spus că a fost identificată o nouă locație pentru a construi un parking de 400 de locuri. ”Pot să vă spun, în premieră, că voi propune un nou parking suprateran în incinta blocurilor de pe Calea Dorobanților 105 - 107. Este o zonă generoasă de teren la Est de blocul M 3, este acolo o suprafață cu garaje. Acolo vor dispărea garajele. Trebuie dezbatere publică și îi vom consulta pe oameni. Cei care dețin acolo loc de parcare sau garaje vor beneficia de un loc în parking. Vom demara consultarea publică și vom demara licitația. S-ar putea începe lucrarea anul viitor. Este o reușită pentru un prim parking”, a adăugat primarul.

 

Este posibil ca oamenii din zonă să se opună construirii parkingului, iar atunci proiectul să fie blocat.

 

Emil Boc a prezentat și un alt set de măsuri ce pot fi implementate rapid pentru a avea un trafic mai bun. ”Pasarelele și pasajele subterane la trecerile de pietoni ar fi alte soluții. Vorbim de zona centrală, unde am putea gândi așa ceva în Piața Mihai Viteazu, la Melody, sau pe Câmpului cu Izlazului sau în Zorilor la intersecția cu Spitalul de Recuperare, unde se pretează o pasarelă. Așa nu s-ar mai bloca cu treceri de pietoni și ar fi o undă verde”, a mai spus Boc.

 

O altă soluție pentru decongestionarea traficului ar fi tunelul pe sub Cluj-Napoca, dar aici costurile sunt uriașe, minim 400 de milioane de euro.

 

O altă soluție ar fi construcția centurii de sud, dar acolo nici exproprierile nu s-au făcut. 

Comentarii Facebook