Cum stă Metroul Clujului: Acum că toți cei 94 de piloți forați au fost introduși la metroul Clujului, când trec la treabă „cârtițele” aduse din China?

Viceprimarul Dan Tarcea: „Toți cei 94 de piloți forați au fost introduși în pământ” în zona stației Teilor de pe viitoarea magistrală de metrou din Cluj

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a anunțat în ședința Consiliului Local că lucrările de stabilizare a terenului din zona stației 2 de metrou Teilor au fost finalizate în ceea ce privește montarea piloților forați.

„Cei 94 de piloți forați sunt introduși în totalitate în pământ. Acum se pregătește turnarea zidului care susține piloții forați și pregătirea puțului pentru lansarea celor două TBM-uri (<> aduse din China – n.a.). În plus, se continuă cu componenta de proiectare la stațiile de metrou care sunt pe traseu”, a declarat Tarcea.

Lucrările de consolidare a versantului au fost o etapă critică, întrucât în zona stației Teilor exista risc de alunecări de teren. Finalizarea acestei faze permite trecerea la lucrările subterane propriu-zise, inclusiv pregătirea puțului de lansare pentru utilajele de forat tuneluri (Tunnel Boring Machines – TBM).

Proiectul metroului clujean este implementat de consorțiul condus de firma turcă Gulermak și finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Potrivit informațiilor oficiale, lansarea TBM-urilor este programată să aibă loc în perioada următoare, în funcție de stadiul lucrărilor de infrastructură conexă.

Ce urmează la metroul Clujului?

Etapa piloților forați a  apărut suplimentar, abia după ce au început săpăturile la stația Teilor. Constructorul a constat atunci că un deal din aropierea metroului crapă și ar putea să o ia la vale. Așa că a venit cu propunerea de introducerea a 94 de piloți forați pentru a stabiliza terenul. Acum că au fost introduși, ar trebui să urmeze etapa în care se toarnă zidul care va susține acești piloți forați și, de asemenea, pregătirea puțului pentru TBM-uri. „Cârtițele” aduse tocmai din China ar putea fi introduse în subteran în a doua jumătate a anului, dacă nu apar și alte situații surpriză. Între timp se continuă și cu proiectarea restului stațiilor de pe traseul a ceea ce ar trebui să fie metroul Clujului. 

Comentarii Facebook