Cum explică autoritățile întârzierile la autostrada Sebeș-Turda. Patru sectoare nu au primit încă autorizația de construcție


Potrivit contractelor de proiectare și execuție a autostrăzii Sebeș-Turda, companiile care se ocupă de acestea au termen de 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru realizarea lucrărilor.

 

Astfel, ținând cont de faptul ca pentru loturile 1 si 2 ordinul de incepere al Lucrarilor a fost dat in data de 02.12.2014, iar pentru loturile 3 si 4 in data de 20.05.2014, data contractuala de finalizare a Lucrarilor este 02.10.2016, respectiv 20.03.2016.

Totuși, din cauza faptului că aceste termene depășesc perioada de eligibilitate a POST 2007-2013, lucrările au fost împărțite în doua faze.

Avand in vedere ca termenul de finalizare depaseste perioada de eligibilitate a POST 2007 -2013 (31.12.2015) si tinand cont de reglementarile emise de catre Comisia Europeana si AMPOST, acest proiect s-a incadrat drept unul ce poate fi fazat din punct de vedere tehnic si financiar. Astfel, luand in considerare stadiul evolutiei contractelor de lucrari, precum si avand in vedere mecanismele contractuale si legale de realizare a lucrarilor si plata aferenta acestora, s-a propus ca fazele aferente proiectului "Constructia autostrazii Sebes - Turda" sa fie in cuantum de:

- Faza 1: 442.242.221,89 lei fara TVA (POS-T 2007-2013)

- Faza 2: 1.539.346.225,22 lei fara TVA (POIM 2014-2020)”, transmite CNADNR.

Totuși, până acum doar pentru două loturi ale autostrăzii au fost obținute autorizațiile de construire.

Pentru lotul 2 - sectiunea 1 (cuprinsa intre km 17 + 000 – km 22 + 500 si km 25 + 300 - km 26 + 100), autorizația a fost obținută în data de 14.09.2015, iar pentru lotul 4 sectiunea 5 (cuprinsa intre km 64 + 500 – km 68 + 550) autorizația a fost obținută in data de 17.03.2015 si celelalte sectiuni (cuprinse intre km 53+700 - km 64+500 si km 68+550 - km 70+000) au primit avizul in data de 01.09.2015.

Pentru celelalte sectoare autorizatia de construire este conditionata de:

•lotul 1 - sectiunea 1 (cuprinsa intre km 0+300 - km 14+00) - finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu, sectiunea 2 si 3 (cuprinse intre km 0+000 - km 0+300, inclusiv Nodul rutier Sebes si km 14+000 - km 17+000) - finalizarea proiectarii si revizuirea acordului de mediu;

•lotul 2 - sectiunea 2 si 3 (cuprinse intre km 22 + 500 – km 25 + 300, km 26 + 100 - km 41+250) - finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu;

•lotul 3 - intreg sectorul (cuprins intre km 41+250 - km 53+700) - finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu;

•lotul 4 - anumite zone neautorizate anteriror din cauza acordului de mediu - finalizarea procedurii de revizuire a acordului de mediu.

De asemenea, autoritățile spun că întârzierile s-au datorat faptului că antreprenorii contractați au terminat prea târziu proiecteșe tehnice și obținerii cu dificultate a avizelor necesare.

In ceea ce priveste intarzierile inregistrate in cadrul acestor Contracte, acestea s-au datorat in principal de finalizarea cu intarziere a proiectelor tehnice de catre Antreprenori, de obtinerea cu dificulatate a avizelor si/sau acordurilor necesare in vederea emiterii autorizatiei de construire”, mai precizează reprezentanții CNADNR.

Acordul de mediua a fost obtinut la nivelul studiului de fezabilitate, iar solutiile tehnice au suferit modificari ca urmare a dezvoltarii si realizarii de catre antreprenori a proiectului tehnic. Astfel, pentru ca solutiile tehnice ce vor fi realizate in teren sa asigure respectarea tuturor prevederilor acordului de mediu, este necesar ca acestea sa fie notificate catre ANPM in vederea intreprinderii procedurilor legale in materie si obtinerea unui acord de mediu in concordanta cu proiectul tehnic finalizat.

CNADNR amenință că firmele contractate pentru executarea lucrărilor de construcție vor fi sancționate în cazul în care se vor depăși termenele limită.

Comentarii Facebook