Consiliul Județean Cluj cârpește drumul Vâlcele – Rediu - Aiton: Ține până la prima ploaie - FOTO


Consiliul Județean Cluj a început lucrările de cârpire a drumului Vâlcele – Rediu - Aiton, unde toată iarna nici autobuzele nu au mai circulat din cauza craterelor lunare.

În cadrul programului de lucrări ce vizează îmbunătățirea infrastructurii rutiere a judeţului, Consiliul Județean Cluj a demarat pe drumul judeţean DJ 103M Vâlcele – Rediu - Aiton o serie de lucrări de întreţinere curentă și periodică, pe sectoare. Acestea vizează un tronson de drum în lungime totală de 8,1 kilometri, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 8+100.

În această fază se execută lucrări de reprofilare a platformei drumului în vederea așternerii stratului de balast stabilizat cu ciment și realizarea de șanțuri. De asemenea, urmează a fi realizate lucrări constând în completarea de acostamente, curățarea șanțurilor și a rigolelor, desfundarea podețelor, cosirea vegetației și tăierea lăstărișului din apropierea căii de rulare. Totodată, lucrările de întreținere se vor finaliza cu realizarea de covor bituminos.

Lucrările pe acest sector de drum judeţean au drept scop asigurarea unei circulaţii normale şi în condiţii de siguranţă, oferind locuitorilor din zonă un acces rapid către drumul național DN 1, pe direcția Vâlcele, sau către Centura ocolitoare și municipiul Cluj-Napoca, pe direcția Aiton – Gheorgheni (DJ 103G)”, preciează reprezentanții CJ Cluj.

De la Vâlcele spre Rediu nici autobuzele nu mai vor să circule, din cauza gropilor - FOTO (material din 29 ianuarie 2019)

DSCN2721.JPG

DSCN2729.JPG

Primarul comunei Aiton, Nicolae Făgădar, a declarat că de 11 ani are promisiuni de la Consiliul Județean Cluj că drumul va fi aslaftat și de 11 ani nu se face nimic, numai pietruiri și cârpeli. 

Drumul nu e prost, este un dezastru total. De 11 ani facem tot felul de plecăciuni pentru a fi asfaltat și cei de la Consiliul Județean Cluj nu fac nimic. S-au asfaltat drumurile din toate vârfurile de munte, dar la noi nu. Am promisiuni că până în 2020 va fi asflatat, dar vom vedea. Drumul este unul important pentru că face legătura între Cluj-Napoca - Vâlcele - Rediu - Aiton. Avem o firmă de transport care a câștigat licitația pentru transport județean, dar nu mai poate veni cu autocarul pentru că drumul este îngrozitor. Acum au introdus o mașină care are sub 20 de locuri. Vă dați seama cum vin în ea navetiștii, muncitori și elevi... Sunt înghesuiți ca sarmalele”, a spus primarul Făgădar, ales pe listele PSD. Întrebat dacă rivalitatea dintre partide îi afectează pe oameni (Alin Tișe, șeful CJ Cluj este din PNL, iar primarul din PSD), Nicolae Făgădar a spus: ”Vă las pe dvs să judecați”.

Peste 50 de oameni fac naveta zilnic din Aiton și Rediu spre Cluj-Napoca. Dacă ar fi drum bun, cu siguranță ar fi mult mai mulți, având în vedere că satul Rediu este la 14 km de Cluj-Napoca.

Primarul a spus că, deși nu se găsesc bani pentru asfaltare, an de an Consiliul Județean, prin președintele Alin Tișe, semnează ordine de pietruire. ”Vin cu autogrederul și pietruiesc. Lucrarea ține până la prima ploaie și apoi iarăși e groapă lângă groapă. Pe noi ne-a favorizat că a nins și a înghețat drumul, așa s-a putut circula. Cum vine primăvara va fi dezastru”, a mai spus edilul.

73687befed4411237bd114088fb42d83.jpg

Specialiștii atrag atenția degeaba și spun că plombările și pietruirile sunt lucrări care țin 6 luni și apoii trebuie refăxute. Puțini politicieni recunosc, însă, acest lucru. În 2015, Mircea Avram, fostul director al Regiei de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP) Cluj, afirma că nu se vor mai accepta plombări sau pietruiri pentru că așa se toacă banii. ”În ultimii 11 ani s-au făcut plombări cu care se puteau asfalta peste 200 de kilometri de drum. Să se treacă de la veşnicele plombări din şase în şase luni, care nu duc la nimic, la covoare asfaltice cu minim doi sau cinci ani garanţie”, spunea Mircea Avram. 

Comentarii Facebook