Comedia lui Boc: A lansat licitația pentru lărgirea DN 1 pe un studiu de fezabilitate incomplet, acuză USR


Primăria Cluj-Napoca este acuzată că a lansat licitația pentru lărgirea la 6 benzi a DN 1, pe baza unui Studiu de Fezabilitate incomplet. Clarificările și completările depuse depășesc volumul de date din documentația inițială, acuză fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma.

Primăria a lansat licitația pentru această lucrare în ianuarie 2023, pentru o valoare cuprinsă între 102 și 120 de milioane lei, iar acum termenul pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 30 martie, ca urmare a sutelor de clarificări.

Modernizarea tronsonului de 2 kilometri va presupune lărgirea carosabilului la 3 benzi pe sens, dar managementul de trafic prevede ca în timpul lucrărilor să se circule pe o singură bandă pe sens, DN 1 fiind la un trafic de peste 50.000 mașini/zi.

Nouă situație jenantă pe centura Cluj: după ce studiul de fezabilitate de un an i-a luat 5 ani lui Boc, aflăm că e și incomplet, după ce primăria Cluj a publicat clarificări și completări mai vaste decât documentația propriu-zisă.

În ianuarie, Emil Boc a lansat cu surle și trâmbițe licitația pentru primul tronson al ”centurii” Cluj: lărgirea pe 2 km a drumului național DN1 Cluj – Florești. Proiectul va gâtui pe perioada șantierului unul dintre cele mai aglomerate drumuri din România la o bandă pe sens.

Zilele trecute, primăria Cluj a publicat o serie de clarificări la această licitație. Maldărul de documente și răspunsuri însumează 8GB de date, mai mult decât documentația inițială de la lansarea licitației.

Răspunsurile la sutele de neclarități ale constructorilor scot în evidență nenumărate lipsuri, erori, neconcordanțe și situații aberante din cadrul documentației tehnice:

-Rampa unui pod blochează breteaua de acces la viitorul spital regional, ambele proiectate în cadrul acestui proiect;

- Grosimi proiectate pentru straturile de asfalt de peste 40cm;

- Erori la detaliile tehnice ale podurilor;

- Planșe și desene tehnice lipsă sau cu erori;

- Avize lipsă sau expirate, certificat de urbanism expirat;

- Cerințe contradictorii pentru elementele tehnice;

- Zeci de referințe la lucrări specifice autostrăzilor;

- Relocarea utilităților este tratată la comun pentru toată centura, nu separat pe tronsoane; constructorii cer o situație clară pentru tronsonul în cauză, primăria Cluj răspunde în bătaie de joc, să se descurce fiecare cum știe”, a explicat Horațiu Cosma membru USR, conform economedia.ro.

Luna trecută, Primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru proiectarea și execuția celui mai dificil tronson al Centurii Metropolitane, 24 de kilometri cu o valoare de 700 milioane Euro.

Comentarii Facebook