Clujul trebuia să aibă centură din Mănăștur spre Gilău, încă de acum 24 de ani, dar nu s-a vrut


Arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, a prezentat public o informație mai puțin știută. Acum 24 de ani, în 1998, doi arhitecți au propus realizarea unui drum de legătură din Mănăștur până la nodul de autostradă de la Gilău. 

În 1998 arhitecții Tudose Emanoil și Gheorghe Elkan propuneau crearea unui nou drum de legătură între Cluj-Napoca și nodul autostrăzii A3 din Gilău. Drumul pornea din cartierul Mănăștur (zona capătului de tramvai), continua prin Florești (pe drumul din fața fostelor ferme) și ajungea la Gilău în zona nodului. De acolo continua ca și drum de ocolire pentru Gilău. Dacă ar fi fost ascultați si proiectul s-ar fi realizat... astăzi se circula mai ușor în și dinspre vest”, a declarat Claudiu Salanță. 

Unul dintre arhitecții citați de Salanță, Emanoil Tudose, a explicat că primarul de atunci din Florești, Ioachim Vancea, a blocat proiectul.

S-a făcut atunci un plan de amenajare a zonei intercomunale Cluj-Florești-Gilău. Acela a fost unul dintre ultimele proiecte care a parcurs toate etapele de realizare: de la municipiu, la județ și până la ministerul drumurilor și transporturilor sau cum se chema pe atunci.

A fost una dintre ultimele lucrări avizate de sus până jos. Din păcate, în perioada imediat următoare au început presiunile imobiliare pe Florești. Iar primarul de la acea vreme din Florești n-a mai vrut să accepte lucrarea asta și a dat drumul la ce știți că s-a întâmplat acolo (în Florești – n.red.).

Iar cu tramvaiul, noi propuneam un proiect care pleca din Mănăștur, trecea prin Florești și mergea până la Gilău. Era o legătură pe o singură bandă, nu cu două. Pe vremea aceea, era o soluție bună, o soluție economică”, a explicat, arhitectul Emanoil Tudose, conform Media9.

Comentarii Facebook