Boc vrea să facă un studiu de fezabilitate de milioane de euro, pentru Centura Metropolitană: Trebuie să începem, pentru a nu pierde fondurile


Primarul Emil Boc a anunțat, marți dimineață, că a început discuțiile cu Ministerul Transporturilor pentru a primi dreptul de a realiza studiul de fezabilitate necesar pentru realizarea Centurii Metropolitane, pe tronsonul care trece pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca.

Am luat decizia de a cere Ministerului Transporturilor să ne dea nouă dreptul de a face studiul de fezabilitate pentru centură, pentru partea care este pe raza municipiului Cluj-Napoca. Nu știu dacă ne-o vor aproba sau nu, dar vreau să mai fie încă un pas în plus prin care să arătăm importanța acestei centuri metropolitane”, a declarat Emil Boc la Realitatea FM Cluj.

Din cauza faptului că Primăria nu poate, din punct de vedere legal, să realizeze studiul de fezabilitate pentru tronsoanele de centură care intră pe teritoriul comunelor Apahida și Florești, iar proiectul este trecut în masterplan ca un întreg, Boc spune că va cere Ministerului Transporturilor să desprindă din proiectul centurii metropolitane bucata care trece pe teritoriul municipiului, pentru a le permite să facă studiul.

Edilul Clujului a precizat că a discutat și cu ministrul demisionar al Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru a-i prezenta această propunere.

Emil Boc își argumentează inițiativa precizând că trebuie început proiectul cât mai rapid, astfel încât să nu se piardă fondurile europene destinate acestei centuri ocolitoare.

Tot am văzut că spune zilele trecute doamna Corina Crețu că vor începe lucrările în 2019, dar cum poți începe să faci lucrări în 2019, când nu s-a făcut nici măcat un milimetru de studiu de fezabilitate și să și faci apoi licitația până în 2019”, a mai declarat primarul Clujului.

Costurile unui astfel de studiu ajunge la ordinul milioanelor de euro, însă primarul se așteaptă să recupereze banii din partea UE.

Centura metropolitană, Transregio Feleac, a fost inclusă în masterplanul general de transport, depus de Guvern la Bruxelles. Aceasta are o lungime de aproximativ 38 km, costul este estimat la aproximativ 126 milioane de euro și va face legătura între Autostrada Transilvania, Cluj-Napoca, Florești și Apahida.


Comentarii Facebook