BIKE SHARING Cluj: Obligații, penalizări și amenzi de sute de lei

 

Proiectul BIKE SHARING Cluj pornește la drum și a fost realizat un regulament de utilizare a serviciului de închiriere a bicicletelor.

 

Obligațiile Utilizatorului

 

1. Echipamentul închiriat va fi folosit exclusiv de Utilizatorul în cauză, doar pentru transportul personal.

2. Utilizatorul trebuie să folosească bicicleta doar pe trasee și rute corespunzătoare nivelului său de experiență.

3. Utilizatorul are răspunderea integrală pentru daunele de orice natură (materiale, morale, fizice etc.) provocate unei terțe părți pe durata închirierii și utilizării bicicletei.

4. Utilizatorul este obligat să folosească echipamentul închiriat în condiții de exploatare normală și să evite lovirea, pierderea parțială sau totală a echipamentului închiriat. 

În caz că aceasta se întâmplă, Municipiul Cluj-Napoca va putea pretinde despăgubirea la valoarea de piață a reparației sau a echipamentului (subansamblului) lipsă.

5. La apariția oricărei defecțiuni survenite pe perioada închirierii (frâne, manete frâne, schimbătoare, ghidon, șa, cadru, roți, spițe, jante, lanț), Utilizatorul are obligația să anunțe telefonic serviciul Call Center la nr. .............................. și să returneze bicicleta la cea mai apropiată stație. În plus, este interzisă cu desăvârșire repararea bicicletei de către Utilizator.

6. În cazul pierderii sau furtului bicicletei, Utilizatorul are obligația să anunțe telefonic serviciul Call Center la nr. ..............................

7. În caz de pierdere, furt sau deteriorare a cardului, Utilizatorul are obligația să anunțe telefonic serviciul Call Center la nr. ..............................

8. Utilizatorul este obligat să comunice modificarea datelor personale.

9. Utilizatorul este obligat să respecte regulile de circulație în vigoare și să folosească pistele de biciclete acolo unde sunt disponibile.

11

10. La momentul depunerii bicicletei, Utilizatorul trebuie să ancoreze în mod corespunzător bicicleta la una din stații. În cazul în care stația este plină, bicicleta

trebuie returnată la cea mai apropiată stație.

11. Utilizatorului îi este interzisă folosirea telefonului mobil atunci când acesta se află în timpul mersului, cu excepţia celor prevăzute cu dispozitive tip «mâini libere».

12. Utilizatorul, atunci când circulă pe drumurile publice pe care îi este permis accesul, trebuie să respecte prevederile Codului Rutier Român în vigoare, precum și celelalte prevederi legale referitoare la deplasarea pe bicicletă în siguranță pe drumurile publice sau pe pistele special amenajate.

 

Notă: Nerespectarea de către Utilizator a obligațiilor mai sus-menționate atrage răspunderea sa exclusivă pentru toate situațiile ivite și/sau pierderile provocate atât Utilizatorului, cât și Municipiului Cluj-Napoca sau terțelor persoane.

 

 

 

Articolul 11 - Abaterile și măsurile adoptate

 

1. Comportament caracterizat ca abatere în accepțiunea prezentului Regulament de utilizare

 

Sunt considerate abateri ale utilizatorilor comportamentele enumerate mai jos:

(1) Abateri minore

 

- Returnarea bicicletei în cel mult 12 ore de la expirarea duratei maxime (ora 24.00 din ziua închirierii);

- Cedarea cardului către o terță persoană;

- Cauzare de prejudicii minore bicicletei până în suma de 100 lei;

- Cauzare de prejudicii minore stației până în suma de 100 lei;

- Neinformarea pierderii sau furtului cardului;

- Necomunicarea modificării datelor personale.

 

(2) Abateri majore

- Cauzare de prejudicii majore bicicletei peste suma de 100 lei, dar până în suma de 500 lei;

- Cauzare de prejudicii majore stației peste suma de 100 lei, dar până în suma de 500 lei;

- Returnarea bicicletei după 12 ore de la expirarea duratei maxime (ora 24.00 din ziua închirierii);

-  Neinformarea pierderii sau furtului bicicletei.

 

(3) Abateri grave

 

-  Sustragerea bicicletei;

-  Abandonarea bicicletei;

-  Cauzare de prejudicii foarte grave bicicletei peste suma de 500 lei;

-  Cauzare de prejudicii foarte grave stației peste suma de 500 lei;

-  Utilizarea mărcii sau a logo-ului sistemului bike-sharing în mod nejustificat;

-  Demontarea bicicletei;

-  Provocarea de daune către terți;

-  Necomunicarea incidentelor survenite în timpul utilizării către serviciul Call Center;

-  Utilizarea bicicletei în scopuri comerciale;

-  Neplata tarifului, sancțiunilor penalizatoare sau a altor sancțiuni asociate;

-  Comunicarea de informații false cu privire la card.

Comentarii Facebook