Avertisment de la Cluj: Ar fi bine să nu ratăm șansa istorică dată ieri de Comisia Europeană de a ne conecta la rețeaua de trenuri de mare viteză!
Avertisment de la Cluj: Să nu pierdem și trenul ăsta! România nu trebuie să rateze planul Comisiei Europene pentru trenuri de mare viteză
România are o șansă istorică de a se conecta la rețeaua europeană de trenuri de mare viteză, avertizează deputatul PNL de Cluj, Ovidiu Cîmpean. Comisia Europeană a lansat ieri un plan ambițios, prin care toate capitalele și marile orașe ale Uniunii vor fi legate printr-o rețea de trenuri de mare viteză, cu viteze de peste 250 km/h, timp de călătorie redus la jumătate și investiții estimate la peste 500 de miliarde de euro.
„Fac un apel public către Ministerul Transporturilor: acest proiect trebuie tratat cu maximă prioritate. E momentul să pregătim documentațiile, să asigurăm finanțarea europeană și să colaborăm strâns cu Comisia Europeană pentru a prinde «trenul» dezvoltării”, a declarat Cîmpean.
Deputatul subliniază că pentru România, proiectul nu este doar despre infrastructură, ci despre dezvoltare economică și socială: „Pentru România, asta înseamnă o șansă reală de modernizare și dezvoltare. Am susținut, încă de când eram secretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, proiectul strategic al trenului de mare viteză pe ruta Oradea – Cluj-Napoca – Alba Iulia – Sibiu – Brașov – Ploiești – București – Constanța, care ar uni economic și social regiunile țării și ne-ar conecta direct la rețeaua europeană.”
Cîmpean atrage atenția că trenul de mare viteză nu înseamnă doar confort și timp mai scurt de deplasare, ci și avantaje majore pentru economie și mediu: „Trenul de mare viteză înseamnă confort, timp mai scurt de deplasare, competitivitate, locuri de muncă, mai puțină poluare și o Românie conectată la Europa viitorului. Europa accelerează. România trebuie să fie în primul vagon.”
El subliniază că România trebuie să profite de oportunitatea de finanțare europede a ne conecta la ană și să trateze proiectul ca o prioritate națională. „Este momentul să pregătim documentațiile și să colaborăm strâns cu Comisia Europeană. Nu avem voie să pierdem această șansă unică de dezvoltare și modernizare”, a mai adăugat deputatul PNL.
Planul european prevede ca până în 2040 să existe o rețea de trenuri de mare viteză care să lege principalele orașe ale Uniunii, reducând semnificativ timpul de călătorie și contribuind la reducerea emisiilor poluante. Pentru România, ruta propusă de Cîmpean ar conecta Vestul și Centrul țării cu Capitala și Constanța, facilitând transportul de persoane și bunuri și stimulând dezvoltarea regională.
2 Comentarii