O firmă de curierat refuză să livreze coletele într-un cartier sărac. Un operator: „Sunt țigani acolo”


Localnicii unui cartier defavorizat al municipiului Săcele, județul Brașov, acuză compania Fan Courier că refuză să livreze coletele în zona lor. Se întâmplă de mai mult timp, însă un ultim episod s-a consumat vineri, 2 septembrie, când un operator al companiei ar fi spus că nu livrează un pachet pentru că acolo „sunt țigani răi”.

Cel mai des se confruntă cu această situație cadrele didactice de la Școala Gimnazială nr. 5 Săcele, aflată în cartierul Gârcini. Florentina Tituleac, învățătoare la școala respectivă, a realizat mai multe campanii de sprijinire a copiilor din comunitate, iar oameni din întreaga țară au donat ghiozdane, colete, laptopuri pentru aceștia. Compania de curierat s-a oprit însă cu livrarea doar la sediul din Brașov sau în alte zone din orașul Săcele, iar pentru a ridica pachetele a trebuit să meargă cu mașina personală sau cu microbuzul școlii, scrie Libertatea.

Acum doi ani, am avut 14 colete mari cu ghiozdane pentru copii. În portbagajul unei mașini obișnuite încăpea cel mult o cutie. Și, efectiv, au refuzat să le livreze. Nu îmi venea să cred în ce situație eram. Le-au adus până la un punct din Săcele, iar de acolo am făcut mai multe drumuri cu microbuzul școlar pentru a le putea duce la adresa la care ei trebuiau să le livreze”, a explicat Florentina Tituleac pentru sursa citată.

Situația s-a repetat și vineri, 2 septembrie. Învățătoarea a fost anunțată de Fan Courier Brașov că trebuie să meargă la sediul din Brașov, dacă vrea să ridice un pachet care nu poate fi livrat la școală, aflată pe strada Barajului din cartierul Gârcini al orașului Săcele. 

Fan Courier nu a livrat niciodată coletele, indiferent de situație, pe motiv că nu livrează în zonă pentru că sunt «oameni răi», «țigani răi». De regulă, eu cer livrarea la mine acasă pentru a evita situațiile neplăcute, dar în unele situații nu este posibil pentru că în unele proiecte este vorba de mai mulți parteneri care trimit diferite materiale. Nu discut eu direct cu ei pentru a stabili datele de livrare. Așa s-a întâmplat și de data aceasta, am primit mesaj pe telefon că îmi pot ridica coletul de la sediu”, a spus Florentina Tituleac. 

Ce spune managerul companiei Fan Courier despre situația creată

Contactat telefonic, managerul companiei Fan Courier, Felix Pătrășcanu, a spus că a primit o sesizare în acest sens și a solicitat directorului zonal din Brașov să se intereseze să vadă de ce nu s-a livrat pachetul.

Nu știu exact care este situația acum, aștept explicații de la Brașov. Realitatea este că avem mai multe localități din țară, locuite, într-adevăr, în principal de minoritatea romă, unde curierii au fost bruscați, bătuți, li s-a furat marfa, mașinile au fost devalizate. S-a întâmplat în mai multe locuri din țară, dar și în București. Nu știu exact care este cazul aici”, Felix Pătrășcanu, manager Fan Courier, pentru Libertatea. 

El a precizat că reprezentanții companiei sale au făcut mai multe plângeri la Poliție pentru situațiile petrecute în zonele în care au întâmpinat probleme, precizând că „nu sunt ajutați în unele comunități și curierii nu sunt în siguranță”. De aceea, politica firmei este să facă expedierile către cel mai apropiat sediu, iar destinatarii să vină să ridice coletele. 

Comentarii Facebook