Duminica 2 Octombrie

Introducerea examenelor de admitere la Colegiile Naționale va dubla costul meditațiilor: Nu vă este un pic de rușine?!


Iulian Cristache, liderul Edupart, spune că introducerea examenului de admitere în Colegiile Naționale ar dubla, de fapt, prețul meditațiilor.

Sigur, cum să avem voie să ne dăm cu părerea în fața acestor directori? Cum avem curajul să le încurcăm tarifele de la meditațiile cu elevii care vor candida pe aceste locuri? Nu mai este suficient să plătești o ședință cu 200 lei, acum… conform noului proiect, dacă va rămâne această formă de admitere, ședințele vor costa 400 de lei!

Rușinoasă și tupeistă abordarea lor.

Și, domnilor directori, mega și atotștiutori, ne spuneți câți elevi care sunt admiși prin concurs în clasa a V-a, reușesc să intre, după Evaluarea Națională, la colegiile dvs.?

Chiar nu vă este un pic de rușine de modul prin care încercați să manipulați?!

Vă umflați cu performanțele elevilor, dar aveți MERIT ZERO! Fără meditațiile părinților rezultatele ar fi absolut normale.

Luați elevi de la 9.80 în sus, și-i „duceți” pe unii dintre ei, la mai puțin de 9, la BAC.

Și atunci? Unde este meritul dvs.?

Vă tot provoc la următoarea propunere:

Faceți consorții cu liceele mai puțin bune. Puteți demonstra și acolo „performanțele” dvs.?! Luați elevii de 8, nu de 5, și ridicati-i la 9 sau 10.

Puteți?”,  transmis Iulian Cristache, liderul Edupart.

Edupart a anunțat că 45.000 de părinți au răspuns la chestionarul pe tema noii Legi a învățământului preuniversitar lansat în urmă cu două zile.

Chestionarul poate fi completat AICI.

Dacă legea va fi adoptată, atunci Colegiile Naționale din România ar avea dreptul să organizeze examene de admitere înainte de cel de Evaluare Națională, limitând accesul elevilor din afară la aceste unități de învățământ. Subiectele la examenul de admitere nu ar mai fi naționale, ci realizate de profesorii colegiilor respective, care vor fi tot cei care vor da și meditație celor care vor să susțină examenul. Practic, s-ar reveni la corupția și sistemul de acum 15 - 20 de ani, care a fost înlocuit cu examenul de Evaluare Națională, care măcar oferă aceleași șanse tuturor copiilor. 

RUȘINOS: Directorul Colegiului Emil Racoviță vrea examen de admitere organizat de colegii, deși Racoviță primește cei mai buni elevi din Cluj

Daca nu participati la chestionarul de mai sus, sunt sanse mari ca legea propusa de ministrul Cimpeanu sa fie votata. Ce inseamna asta?

1. Un copil nu va mai avea sansa de a fi repartizat la oricare dintre scolile si profilele unde-i permite nota de examen. Va putea da admitere doar la un liceu, iar daca nu intra acolo va merge unde raman locuri (in alta localitate, la un liceu foarte slab unde nu vrea nimeni, etc)

2. La fiecare liceu subiectele de admitere vor fi diferite. Vor intra la admitere copiii care au facut meditatii cu profesorii de la acel liceu si s-au antrenat pe genul respectiv de subiecte.

3. Coruptia la evaluarea nationala a fost minima (pentru ca trebuia sa stii pe cineva tocmai de la Minister, fiind subiecte unice). Imaginati-va cum va fi cand subiectele se vor face de catre fiecare liceu din Cluj. La fel si corectarea. Coruperea devine mult mai accesibila.

Eu nu mai am vreun interes personal pe acest subiect, Katia a depasit etapa asta, dar mi-ar parea rau de fiecare copil care a invatat mult si pentru ca nu a intrat la liceul dorit va ajunge la unul din ultimele licee, mult sub nivelul sau.

Inca aveti sansa sa votati pentru mentinerea sistemului actual de evaluare, unic la nivel national si impotriva revenirii la cel de pe vremea lui Ceausescu.


Comentarii Facebook