CFR va cumpăra 100 de trenuri second-hand ”Săgeata albastră”. Pentru infrastructură se face ”eforuri”

 

CFR Călători vrea să cumpere 100 de trenuri second de tipul celor din lotul ”Săgeata albastră”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Şova, într-un interviu pentru News.ro.

 

Din păcate, la CFR Călători există un cerc vicios din care nu se poate ieşi în situaţia în care unul din cele mai grave subiecte – anume lipsa de vagoane – va trebui rezolvat. CFR Călători este în negocieri avansate privind obţinerea unui contract de leasing operațional pentru achiziţionarea a 100 de automotoare rulate, de tip ”Săgeata albastră”, cu două-trei rame, moderne şi care consumă puţin. Acestea vor spijini compania, deoarece are piaţă. Din păcate, pe de altă parte, lipsa acestor vagoane generează un volum de trafic redus din perspectiva numărului de pasageri pe care îi transportă, cu consecinţe nefericite privind absorbţia de subvenţii, pentru că subvenţia este raportată la volumul de pasageri”, a declarat ministrul Transporturilor, pentru News.ro.

 

Astăzi, compania înregistrează pierderi, dar caută să îşi optimizeze modul în care este folosită resursa umană, să exploatăm avantajul de piaţă pe care îl avem. E frustrant să ai călători şi să nu ai vagoane pentru ei”, a afirmat Şova.

 

CFR Călători a avut anul trecut pierderi de 20,1 milioane lei, la o cifră netă de afaceri de 1,97 miliarde lei.

 

Despre infrastructura necesară pentru ca aceste trenuri să nu parcurgă diatnțele cu întârzieri de nepermis pentru anul 2018, ministrul susține că se vor face unele eforturi pentru a se face investiții, dar nimic nu e sigur. 

 

Din păcate, orice plan de redresare nu poate să implice doar reformă administrativă, ci şi resursă financiară. La CFR Infrastructură, e clar că pentru proiectul bugetului de anul viitor va trebui să determin Guvernul şi Parlamentul să aloce sume consistente privind măcar asigurarea unor de minimum de reparaţii la infrastructura feroviară existent. Şi pretind că ştiu cum să fac acest lucru. Va fi o diferenţă între ceea ce a fost până acum, când s-au cerut bani fără a se preciza unde anume vor fi folosiţi. Lucrez împreună cu cei de la CFR SA să pregătească proiecte concrete cu privire la unele zone în care trebuie să se intervină şi cu o alocare financiară corespunzătoare, să atingem rezultatele scontate”, a adăugat Şova.

 

Dacă citim printre rânduri, putem vedea că sunt numai promisiuni deșarte. Între timp, CFR Călători folosește vagoane mizerabile și durata unei călătorii este dublă față de normal, din cauza infrastructurii ce trebuia refăcută acum 20 de ani.

 

Transportul cu trenul, dacă ar fi pus la punct cum trebuie, ar scoate din trafic zeci de mii de autoturisme, având în vedere că regimul comunist a gândit rețeaua pentru a parcurge majoritatea localităților cu semnificație din România. 

Comentarii Facebook