Milionarul Dorin Bob nu poate construi turnuri de 12 etaje pe Observatorului, fără un studiu de trafic
Judecătorii clujeni au stabilit să pentru construirea unor blocuri de 12 etaje pe strada Observatorului este nevoie de studiu de trafic.
Tribunalul Cluj a decis că este nevoie de studiu de trafic pentru un mega-proiect imobiliar pe latura sudică a străzii Observatorului din Cluj-Napoca. Proiectul aparține firmei Agromec Unu, ce face parte din grupul deținut de omul de afaceri Dorin Bob.
Instanța de contencios administrativ a Tribunalului Cluj a respins acțiunea Agromec Unu, prin care a cerut obligarea primarului Emil Boc la promovarea în cadrul ședinței Consiliului Local (CL) al municipiului a documentației PUZ (Plan Urbanistic Zonal) si obligarea CL Cluj-Napoca la emiterea HCL (hotărâre de consiliu local) de aprobare a documentației PUZ de urbanizare Str. Observatorului – latura sudică.
Agromec Unu intenționează să ridice blocuri de 12 nivele pe terenul viran de aproape 12.000 mp dintre supermarketul Profi și stația PECO Euroil. Problema este că proiectul nu a fost introdus pentru a fi aprobat în Consiliul Local pe motiv că nu are aviz de la Serviciul siguranță circulației din Primărie.
Aceeași firmă a mai avut o problemă simulară privind traficul la alt proiect. Firma a obținut autorizația de construire pentru magazinul Lidl de pe strada Alexandru Vaida-Voevod 59, care era condiționată de realizarea unui sens giratoriu la capătul liniei 3 a CTP. Până când sensul nu a fost realizat, magazinul Lidl a stat închis luni bune, deși era finalizat.
În cazul Observatorului, reprezentanții Agromec Unu au depus plângere prealabilă la Primărie, care a fost respinsă în septembrie 2017, după care s-au adresat Tribunalului Cluj.
Recent, instanța a pronunțat solutia: ”Respinge, ca neîntemeiată, acţiunea formulată de reclamantul SC Agromec Unu SA în contradictoriu cu pârâţii Mun. Cluj-Napoca, prin primar, CL al Mun. Cluj-Napoca”, conform clujust.ro.
Între timp, sentința a fost motivată, instanța arătând: ”Contrar susținerilor reclamantei, avizul de la serviciul Siguranța circulației din cadrul Primăriei mun. Cluj-Napoca nu este solicitat în mod abuziv întrucât prin PUZ se propun 3 accese auto din drumul public – Str. Observatorului (…) pentru un număr considerabil de mașini, iar prin documentație se propune construirea unor clădiri cu suprafața construită la sol mai mare de 5000 mp și regim de înălțime de 12 nivele supra-terane, deci o suprafață desfășurată de până la 60.000 mp.
Așadar, în concret, în speță este necesar studiul de trafic, întrucât se dorește dezvoltarea unui ansamblu de mari dimensiuni, zona studiata fiind una de proporții.”
Societatea de dezvoltare imobiliară a atacat cu recurs sentința.
Terenul a costat 3 milioane de euro.
34 Comentarii
Dancila's people !!!!
Clujul a ajuns un oras urat, te sperii cand vezi ca este loc liber langa tine ca tup, se construieste un bloc.Nu mai conteaza ca nu este loc ca nu sunt parcari si ca pietonii vor circula pe sus.Toata aceasta manareala pt. bani la bugetul local o sa faca orasul ca o favela din Brazilia.Deja orasul arata prost, plus constructii nepotrivite ca locatie.
"congestion tax".
100 euro/luna pentru orice masina care vrea sa cirvule in Cluj.
Camere pe toate strazile, amenda 1000euro daca circuli fara taxa.
Se elibereaza Clujul, face si primaria bani de si mai multe camere.
Tu esti prostia intruchipata in creanga vestejita. Bine ca macar nu conduci, ne incurci destul si ca pieton. Boule.
"Dezvoltatorul" adica ala ce investeste 1 milon si scoate 5 dupa ce vinde apartamentele, profit net 4 milioane, asta in acte, ca un numar de apartamente este rezervat celor care aproba, ajuta, avizeaza, etc. Dar nu asta-i buba, buba e ca daca iau- dau spaga apartamente, cum sa-l mai obligi pe respectivul sa contribue la un trafic fluent in zona, sa… Citeste mai departe
Dar un parc verde pe spatiul acela nu se putea oare amenaja? @PrimariaCluj, era oare asa de greu? Oricum zona era nerecomandata construirii de blocuri datorita unui izvor de mare debit nedrenat din subteran..
Nu se putea amenaja,piticaniei din fruntea primariei nu-i place verdele,ii aduce aminte de origini.Va reamintesc ca spatiul verde al Clujului s-a injumatatit in ultimii 20 de ani.Inchei cu deja binecunoscuta urare''traiasca betoanele''.
Cat de tipic pt antreprenoru roman lipsit de viziune. Cum pune laba pe niste bani, gata, hai sa footem niste bloace!
Deocamdata n-a pus laba pe malai. Mai mult, a cheltuit o gramada cu spagile pentru aprobari si avize. Ia cumpara tu o parcela si incearca sa ridici ceva pe ea...
nu-s cam putine 12 etaje ?
Singura solutie este taxa pe vinitura. Vin valuri, valuri.. zici ca orasul e germania romaniei. E tare rau la Cluuuj !
Bai, exact la asta ma gandeam. Mai da-o-n pizdele ma~sii ca deja ne sufocam de ei...si tot vin!
SUBSCRIU.Cumva trebuie oprita invazia.Taxa pe vinitura e dificil de implementat,multi urgenteaza perfectarea actelor si mutatia,deci implicit si buletinul.Dar o taxa pe masinile inmatriculate in alte judete e binevenita.Si poate ca e cazul sa fim un pic mai unitei,noi nascuti in acest oras batut de soarta.
Am stat la masa cu el! Care-i problema? Puteti sa ma intrebati pe mine ca stiu mai mult.
cu cine ai stat la masa !? ce ati mancat si ce ati baut! cam asta ma intereseaza . parerea ta nu conteaza si nu ti-o cere nimeni, dar cred ca te simti bine sa te bagi in seama.
Cel care te semnezi Boc an, nimurugule, eu am stat la masa cu acest om! S-a ras, s-a glumit, dar s-au discutat si multe acolo despre problemele Orasului, planuri , investitii, etc, etc, etc... Binenteles ca un idiot ca tine numai la matze te-ai putut gandi... Tipic pentru "clujeanul VINITURA! Ce n-ai avut de bagat acolo in trecutul foarte apropiat!
Si totusi, nu m-ai lămurit.Ati mâncat din canalul Primăriei?
Si țara ati pus-o la cale?
Când pică BOC, ciocoflendere?
problema nu e neaparat blocul, cat parcarile.
face bloc de 12 etaje? foarte bine. sa faca si parcari, pentru 150%..200% din numarul apartamentelor (adica sa rezerve pentru un apartament pana la 2 locuri de parcare)
locurile de parcare se vor vinde. la cei ce cumpara in acel bloc, sau poate si la cei din blocurile din vecini.
poate ca e mai… Citeste mai departe
subscriu.
As mai nota obligativitatea fiecarui om care cumpara ap sa cumpere si parcare. Sunt zone unde oameni cu masini de 8-10.000 eu nu au luat si parcare, apoi tot incurca vecinii si strazile din zona.
Ba, problema nu e doar (sau în principal) parcările/lipsa lor. Chiar și cu 100 de parcări la aceste blocuri, e posibil ca să nu fie suficientă capacitatea străzii Observator de a prelua așa număr mare de mașini în plus, în fiecare dimineață/seară/
O stire care lamureste muuulte derogari,autorizatii dubioase,constructii ilegale,mastodonti in zone de case,blocuri lipite unul de altul,ansambluri fara infrastructura....intr-o fraza;HAOSUL IMOBILIAR.Mai precis,daca autoritatile locale,in speta primaria impune reguli clare si drastice dezvoltatorilor imobiliari de a construi intr-un oras nici Isus… Citeste mai departe
Incearca sa nu iti bati joc de numele lui Isus. Nu are ce cauta in discutii de genul.
Esti avocatul lu' Geezas? Fara tine nu se descurca, are nevoie de tine sa il aperi in commenturi pe forumuri? Cam slabut.
Se descurca prea bine si fara mine, insa am incercat sa iti fac un mare bine.
Problema municipiului Cluj-Napoca nu este un bloc cu 12 etaje, ci lipsa parcărilor. În alte țări se construiesc blocuri cu 30-40 de etaje unul lângă altul. La noi dacă se edifică un imobil cu 12 etaje, este o problemă. Cred că problema este în curtea Primăriei care nu poate găsi o soluție la parcări.
Vad ca mai multi oameni ridica problema parcarilor, dar asta inseamna un numar crescut de masini in oras. Orasul e deja sufocat de masini, si sufocarea se intampla la intersectii, nu din cauza masinilor parcate pe un sens. Cum ar putea si 1 milion de parcari sa rezolve problema asta?
E greu de explicta, stai tu la cratita ca bine iti va fi si mai ales noua, nu te porni cu masina aiurea ca faci vreo boroboata. La labos!
degeaba faci misto, realitatea este ca sunt prea multe masini in oras, iar a construi alte si alte blocuri inseamna tot mai multe masini; suntem oricum prea multi, nu e cazul sa vina juma de tara aici, mai ales ca foarte multi din cei care vin nu respecta normele de conduita urbana