Miercuri 28 Septembrie

Câți bani cere influencerița Laura Giurcanu pentru o postare pe Instagram. Fiscul se luptă să impoziteze influencerii


ANAF se luptă să impoziteze influencerii. Estimează veniturile acestora pe baza câştigurilor pe care le au VIP-urile care lucrează cu mari companii de marketing şi PR. Total greşit, cred experţii financiari căci legea nu este clară şi lasă loc interpretărilor. În piaţa online din România sunt înregistraţi aproape 1.000 de influenceri. Ideea fiscalizării lor este corectă, spun experţii, dar modul de calcul, nu. Veniturile influcencerilor sunt asimilate celor din marile companii de PR.

După părerea mea, comparaţia nu este relevantă încât nu se compară persoane fizice din România cu persoane juridice din afara României. Asta nu înseamnă că ceea ce va obţine ANAF vor fi date foarte clare şi foarte precise.”, explică Dan Schwartz, analist fiscal.

Influencerii care nu vor să aibă de-a face cu Fiscul plătesc conştiincioşi impozit, chiar dacă legile fiscale nu sunt clare. Laura Giurcanu a început cu 10 mii de urmăritori pe Instagram şi a ajuns, după şase ani, la aproape un milion. Asta îi permite să ceară, spune ea, 1.500 de euro în medie pentru o postare publicitară.”, spune Monica Munteanu, PR influenceri.

Chiar dacă Fiscul e hotărât să taxeze influencerii, legea lasă portiţe de scăpare. Un influencer poată să conteste o decizie de impunere, dacă declară că obţine doar ocazional venituri din plasare de produse. 

Mi se pare un lucru normal, mi se pare un lucru firesc. Aşa este în majoritatea ţărilor şi Chiar dacă nu există "per se" această meserie de influencer în Cartea Meseriilor despre care se vorbeşte, în firma mea, spre exemplu, codul CAEN este prestare de servicii social media. Am un SRL din 2016, adică de la începuturi, plătesc taxe, plătesc TVA, plătesc impozit pe venit şi impozit pe dividente.”, spune Giurcanu.  

Până în luna august ANAF a realizat 91 de controale asupra veniturilor influencerilor din care doar 87 au fost finalizate. Suma totală a veniturilor nedeclarate de creatorii de conţinut este în valoare de 6,1 milioane de lei. Totodată, cel mai mare venit nedeclarat de un influencer este de, aproximativ, 760.000 lei, scrie Observator. 

Comentarii Facebook