Subiecte Bacalaureat 2025, Limba română. Ce subiecte le-au picat elevilor la română, la Bac 2025
Ce subiecte le-au picat la Bac 2025 la Limba română absolvenților de clasa a XII-a
Citește și Scandal de proporții la Bac: Subiectele de la Bacalaureat 2025 la Limba română, divulgate în online/Se pare că au fost fotografiate într-un centru din Cluj - Ştiri de Cluj
Au apărut și primele imagini cu subiectele complete:
UPDATE: 11:20: La subiectul I la proba de Limba română, elevii au avut de explicat sensul a două cuvinte „prielnic” și „pe timpuri”. Textul la prima vedere de la Subiectul I a fost un fragment din Grigore Băjenaru.
Subiectul II- Un text din G.M. Zamfirescu- „Domnișoara Nastasia”
Iată și primele imagini cu subiectele complete:
În mediul online există o mulțime de discuții legate despre subiectele pe care le-au primit absolvenții la proba de Limba română și, potrivit acestora, la profilul real, subiectul 3, ar fi o caracterizare de personaj la alegere dintr-o operă de Ion Creangă sau Ioan Slavici.
Atenție: Informația subiectelor de la română la Bac 2025, nu este confirmată de niciun oficial
Examenul de Bacalaureat 2025 a început marți, 10 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română, una dintre cele mai importante etape pentru peste 120.000 de absolvenți din toată țara, înscriși la profilurile real și uman. Elevii au fost așteptați să își demonstreze cunoștințele și competențele dobândite pe parcursul anilor de liceu, prin rezolvarea unor subiecte care au evaluat atât înțelegerea textelor literare, cât și capacitatea de analiză și exprimare argumentativă.
Structura examenului
Proba a fost împărțită în trei părți principale, fiecare având un rol clar în testarea competențelor elevilor:
-
Prima parte a fost alcătuită din două secțiuni. Elevii au primit un fragment literar necunoscut anterior, la care au răspuns prin intermediul a cinci cerințe ce au verificat înțelegerea textului și identificarea elementelor esențiale. În a doua secțiune, candidații au redactat un text argumentativ pornind de la o temă sau idee regăsită în fragment, punând astfel în evidență gândirea critică și capacitatea de exprimare coerentă.
-
Partea a doua a cuprins un alt text la prima vedere, pe baza căruia elevii au trebuit să îndeplinească cerințe variate, cum ar fi identificarea trăsăturilor unui curent literar, caracterizarea unui personaj sau analiza unor particularități ale speciilor literare studiate în liceu. Această parte a vizat testarea abilităților de analiză literară și interpretare.
Din ce au declarat primii elevi care au ieșit din săli: la subiectul 2 absolvenții au primit un text de G.M Zamfirescu „Domnisoara Anastasia” Actul I tablou I scena 2. Cerința a fost să analizeze notațiile autorului.
-
Ultima parte a fost dedicată redactării unui eseu argumentativ cu o lungime minimă de 400 de cuvinte. Tema a fost bazată pe opere literare studiate pe parcursul liceului, iar elevii au fost provocați să analizeze trăsături specifice ale textului narativ sau să realizeze o caracterizare detaliată a personajelor, conform tematicii școlare.
Subiectele au urmat o structură familiară, similară cu cea a simulărilor organizate în lunile anterioare, oferind astfel elevilor o experiență de examen previzibilă, fără surprize majore.
Știri de Cluj va publica subiectele complete imediat ce acestea vor deveni disponibile, pentru ca elevii și profesorii să poată analiza materialele și să-și evalueze pregătirea.
0 Comentarii