Una din cele mai mari companii de bricolaj, cu 32 de magazine inclusiv în Cluj, se vinde! Va fi cumpărată de un GIGANT în electronice și electrocasnice
O mare companie de bricolaj, cu magazin și în Cluj, se vinde. O cumpără un gigant din electronice și electrocasnice
„În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această tranzacție nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal”, se precizează în comunicatul oficial remis de autoritate către AGERPRES.
Intrare strategică pe piață
Prin această achiziție, Altex – cunoscut pentru rețelele sale de magazine Altex și MediaGalaxy, precum și pentru platformele online altex.ro și mediagalaxy.ro – își face intrarea într-un nou segment de piață: cel al produselor pentru construcții, renovare și amenajări interioare.
Bricostore România, care deține 32 de magazine fizice în întreaga țară, inclusiv în orașe mari precum Cluj-Napoca, București, Timișoara și Iași, oferă produse din categorii esențiale pentru orice proiect de tip „do-it-yourself”: articole sanitare, materiale de construcții, echipamente electrice și de instalații, sisteme de încălzire și răcire, unelte, parchet, plăci ceramice și decorațiuni.
De la Kingfisher la Altex
Înainte de această tranzacție, compania Bricostore era deținută de Kingfisher Group Ltd, un gigant britanic din domeniul bricolajului, care controlează rețele internaționale de magazine specializate, precum B&Q și Castorama. Decizia de vânzare a activelor din România către Altex vine într-un moment în care grupul Kingfisher își reconfigurează strategia de piață la nivel european.
Pentru Altex, achiziția marchează o extindere strategică care adaugă o componentă complementară businessului său de bază – vânzarea de electronice și electrocasnice – și care ar putea transforma rețeaua Brico Depôt într-un nou punct forte al companiei. Nu este exclus ca, în viitorul apropiat, să vedem inițiative de integrare a ofertelor, strategii de cross-selling și rebranding-uri parțiale sau complete.
Impact minim asupra pieței, dar cu potențial mare de schimbare
Consiliul Concurenței a evaluat cu atenție potențialul impact al tranzacției asupra mediului concurențial din România. Având în vedere profilul diferit al celor două companii – una activă în electronice, cealaltă în bricolaj – autoritatea nu a identificat suprapuneri semnificative sau riscuri de concentrare excesivă în niciun segment de piață.
Totuși, tranzacția rămâne una cu potențial transformator pentru piața de retail, unde granițele dintre categoriile tradiționale de produse devin tot mai flexibile, iar marile lanțuri caută să-și diversifice ofertele pentru a atrage cât mai mulți consumatori sub același acoperiș.
Deocamdată, detaliile financiare ale tranzacției nu au fost făcute publice, iar decizia Consiliului Concurenței va fi publicată pe site-ul instituției după eliminarea informațiilor considerate confidențiale.
Rămâne de văzut cum va integra Altex noile magazine Brico Depôt în portofoliul său și dacă va păstra brandul actual sau va opta pentru o nouă identitate vizuală. Cert este că, într-o perioadă în care consumatorii sunt tot mai atenți la preț, calitate și diversitate, fuziunea dintre un lider în electronice și unul în bricolaj ar putea crea un nou pol de putere în retailul românesc.
1 Comentariu
Pai "detaliile financiare" nu le stiti voi, shoica&carbune, ca voi numa copiati stiri de pe alte site-uri. Tranzactia este in jurul a 72 milioane euro. Asta asa...poate ca pe unii dintre cititorii vostri chiar ii intereseaza ;)