Tinerii care vor să schimbe industria transporturilor – povestea startup-ului clujean AtruX, câștigător în cadrul competiției Tech Catalyst by Glovo
Startup-ul clujean AtruX câștigă Tech Catalyst și explorează oportunități internaționale la Glovo Startup Campus
Printre cele trei echipe câștigătoare s-a
numărat și AtruX, un startup fondat de studenți din Cluj-Napoca, care a fost
desemnată cea mai bună aplicație funcțională. Soluția lor digitalizează
procesele din companiile de transport și oferă un control eficient asupra
flotelor.
În urma competiției, echipa AtruX a participat la Glovo Startup Campus Week, la sediul companiei din Barcelona, unde a luat parte la sesiuni de mentorat, workshopuri și întâlniri cu investitori de venture capital.
Ioana Gavrilă, CEO AtruX, alături de Temin Park - Chief Financial Officer, Andrei Mocian - Chief Technology Officer și Leonardo Mosutan - Chief Digital Officer ne-au povestit în cadrul unui interviu cum a pornit parcursul lor în competiția Tech Catalyst și ce au învățat din această experiență.
●Cum ați aflat de competiția Tech Catalyst și ce v-a determinat să aplicați?
Am aflat din presă despre competiție și ni s-a părut o oportunitate excelentă de a ne evalua ideea.
●Care era problema sau oportunitatea pe care voiați să o adresați prin proiectul vostru?
Principala
problema pe care noi am văzut-o, în principal în România, a fost lipsa
digitalizării în firmele de transport de marfă. Există o problemă mai ales la
nivel de educație digitală, pentru că personalul acestor firme de transport
marfă nu este obișnuit să lucreze cu tool-uri software, iar asta duce nu numai
la ineficiență și foarte mult timp pierdut, dar și la probleme de comunicare în
cadrul transporturilor.
●Cum ați simțit nivelul competiției și interacțiunea cu celelalte echipe participante?
Pentru noi, a fost una dintre cele mai faine experiențe de competiție de până acum, pentru că am avut super multe de învățat de la ceilalți. Mai mult decât atât, ne-am împrietenit și am rămas chiar în contact cu câțiva de acolo.

●Ce feedback ați primit de la juriu și în ce fel v-a ajutat să îmbunătățiți proiectul?
Una dintre problemele noastre cele mai mari este pe partea de vânzări, pentru că faptul că suntem atât de tineri poate deveni rapid un “deal breaker”. Însă, prin feedback-ul juriului, am reușit să găsim câteva modalități prin care să remediem aceste probleme și să încercăm noi soluții, iar acum, spre exemplu, chiar vrem să ne mărim echipa și să ne formăm un Advisory Board care să ne ajute în dezvoltarea business-ului.
●Ce a însemnat pentru voi premiul financiar obținut în urma etapei din România și cum intenționați să îl folosiți?
Premiul financiar a fost atât un boost de încredere pentru noi, cât și un ajutor foarte mare, pentru că ne-a dat ocazia să putem investi în formarea noastră și în dezvoltarea MVP-ului, astfel încât să putem ieși cât mai repede pe piață.
●Pe lângă premiul financiar, ați avut oportunitatea de a participa și la Glovo Startup Campus, la sediul companiei, în Barcelona. Cum a fost pentru voi această experiență?
Experiența din Barcelona ne-a făcut să ne dăm seama cât de multe lucruri putem face la noi în țară, atât în ceea ce privește afacerea noastră, cât și în ceea ce privește ecosistemul de start-up-uri. Am învățat să încercăm să vedem soluții în loc de probleme și am cunoscut oameni extraordinari.
●Care au fost cele mai valoroase momente de învățare din mentorat și sesiunile cu echipa Glovo HQ?
Cred că unul dintre momentele care ne-a marcat a fost workshop-ul cu Paula Neme și Michael Burnett, fiindcă am plecat de acolo cu ideea că în orice situație de vânzare/colectare de investiții, în cel mai rău caz vei fi doar refuzat. În plus, sfaturile lor legate de investiții și situația din Europa ne-au ajutat să vedem noi oportunități de dezvoltare.
● Ați avut ocazia să interacționați cu echipele din alte țări (Polonia, Portugalia, Maroc, Ucraina)? Ce ați învățat din schimbul de experiență? Există un anumit proiect din cadrul campusului care v-a rămas în minte, pe care l-ați considerat chiar wow?
Toate proiectele de acolo erau impresionante, însă cred că cel care ne-a atras atenția cel mai mult a fost Wearify, un start-up care promovează probarea articolelor online, pentru a reduce rata de returnări din cadrul magazinelor.
●Care sunt următorii pași pentru echipa voastră și pentru dezvoltarea soluției câștigătoare?
Pentru noi urmează o perioadă axată pe partea de vânzări, vrem să ne extindem echipa prin Advisory Board și să încheiem câteva parteneriate cu firme atât din România, cât și din Europa. În ceea ce privește dezvoltarea, ne propunem să ne extindem produsul și în aria de profitabilitate din transporturi și să le putem oferi clienților noștri o variantă cât mai ușor de folosit.

●Ce mesaj ați transmite altor tineri antreprenori sau echipe care ar putea lua în considerare participarea la următoarea ediție a Tech Catalyst?
Cred că cel mai important sfat pentru alți
tineri este să aibă curaj, să nu le fie frică de ce s-ar putea întâmpla și să
participe la cât mai multe inițiative pentru start-up-uri, deoarece o să îi
ajute să vadă oportunități de dezvoltare.
Tech Catalyst, lansat pentru prima dată în
România după ediții în Ucraina și Maroc, a avut ca scop stimularea
ecosistemului local de startup-uri din domeniul tehnologic. Participanții -
elevi, studenți, ONG-uri și fondatori de startup-uri - au fost încurajați să
înscrie soluții din domenii precum mobilitate urbană, logistică, integrare
digitală, fintech, e-commerce și lifestyle.
Mai multe detalii despre competiție și proiectele câștigătoare sunt disponibile pe citicluster.upb.ro/tech-catalyst-2025.
1 Comentariu