Sondaj: 45% dintre angajați vor să-și schimbe jobul. Lipsa perspectivelor de creștere și salariul, între principalele motive de nemulțumire


Aproape jumătate dintre participanţii la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România mărturisesc că, în acest moment, se află în căutare activă a unui loc de muncă, motiv pentru care aplică în mod constant şi merg la interviuri. Tot nemulţumiţi de locul lor de muncă sunt alţi 22,6%, însă aceştia nu se simt, deocamdată, suficient de motivaţi pentru a căuta altceva, în timp ce 2,2% deja au găsit alt job şi sunt în preaviz de plecare. Doar 3 din 10 respondenţi se declară mulţumiţi de statutul profesional actual şi, prin urmare, nu au în plan nicio schimbare profesională în perioada imediat următoare.

Principalul motiv pentru care doresc să facă un pas într-o nouă direcţie este legat de nemulţumirile cu privire la salariu – aspect menţionat de 61,4% dintre respondenţi.

Următoarele motive ne spun foarte multe despre felul în care au ajuns românii să se raporteze la relaţia dintre viaţa lor personală şi cea profesională, despre introspecţiile pe care le fac după o perioadă destul de tulbure pentru toată lumea, darşi despre aşteptările pe care le au de la ideea de carieră. Astfel, nu neapărat volumul mare de muncă îi deranjează (doar 35% aduc acest argument), ci mai degrabă faptul că munca pe care o fac nu le aduce nicio împlinire profesională (56,9%), că nu întrevăd oportunităţi de creştere în compania pentru care lucrează (54%) sau că nu se simt apreciaţi de managerul lor (17,4%). 

Toate acestea stau la baza unui fenomen care îi îngrijorează tot mai mult pe angajatori – quietquitting-ul”. Asta pentru că acest fenomen presupune un soi de plafonare, în multe cazuri, ireversibilă, care porneşte, în primă fază, de la decizia de a nu face mai mult decât ce este trecut în fişa postului”, spune Raluca Dumitra, head of marketing în cadrul eJobs. 

Întrebaţi dacă se simt motivaţi să performeze şi să facă mai mult decât apare în fişa postului, 66,3% au răspuns ”da”, iar 33,7% ”nu”.

Dintre aceştia din urmă, 59,7% s-ar simţi motivaţi să facă mai mult dacă ar avea un salariu mai bun. 9,5% ar avea nevoie de o motivare intrinsecă şi ar fi dispuşi să facă mai mult dacă le-ar plăcea într-o măsură mai mare jobul pe care îl au, 7,8% şi-ar dori să aibă o relaţie mai bună cu echipa din care fac parte, iar 4,6% ar depune mai mult efort dacă s-ar înţelege mai bine cu managerul lor.

8,8% cred că doar cei aflaţi la început de carieră şi care trebuie să se remarce sau managerii ar trebui să nu se limiteze doar la cerinţele din fişa postului, în timp ce 9,6% nu văd niciun motiv pentru care să facă acest lucru, invocând faptul că viaţa personală este mult mai importantă decât jobul.

De cealaltă parte, vedem că principalele declanșatoare ale proactivității sunt, dincolo de salariu, echipa, pasiunea pentru profesie, relația cu managerul direct, faptul că angajații primesc frecvent feedback pozitiv sau certitudinea că, dacă vor performa, vor fi promovați.”, mai spune Raluca Dumitra. 

Sondajul a fost realizat în luna august, pe un eșantion de 1.700 de respondenți, angajați.

Comentarii Facebook