Joi 23 Septembrie

Experiența unui clujean pe zborul spre Londra. Critici aduse Blue Air și sfaturi pentru alți călători


Un clujean care și-a rezervat bilet la Blue Air, spre Londra, s-a trezit că a făcut 12 ore, în loc de un zbor de 3 ore.

La întoarcere, la check-in -ul online nu i s-a cerut să bifeze că are testele făcute, așa că s-a trezit că nu mai are loc în avion, dar numai pe aeroportul din Londra, nefiind îmbarcat. Pe lângă aceste probleme, faptul că la zborul dus nu a primit compensație, nici măcar un pahar cu apă, pare un eveniment minor. 

Eveniment 1 

Înainte cu aproximativ o săptămână am fost anunțat că zborul va pleca dimineața la 9.15 nu seara și că are escală la București. Deci un zbor de 3 ore se transformă acum în 12 și plec dimineața, nu seara.

Singura variantă era să renunț la bilet și să-mi primesc banii înapoi 100%. Punctez aici că în cazurile astea Wizz oferă 125% din prețul biletului.

Am auzit ca este greu să-ți recuperezi banii de la Blue Air, așa că am decis să accept schimbarea. Probabil celor care călătoresc cu copiii nu le e atât de ușor, dar cine să se gândească la asta.....?

Am acceptat.

Am explicat situația însoțitoarei de bord și știam că pentru zborurile care depășesc o anumită perioadă se oferă o gustare și am dorit să știu dacă, în semn de curtoazie, Blue Air reacționează. Nu a fost așa. Am fost îndrumat la birourile lor din Otopeni, dar însoțitoarea de bord a fost foarte profi si plină de empatie.

Ajuns în Otopeni și cu mult timp la îndemână am mers la biroul Blue Air.

Eveniment 2

Acolo o domnișoară mi-a răspuns ca ei nu sunt Blue Air, sunt doar o agenție care lucrează pentru Blue Air și m-au îndrumat spre site-ul lor. Mă uităm ca prostul și nu-mi venea să cred că are uniforma Blue Air pe ea și o reclamă cât Casa Poporului deasupra, cu Blue Air.

Era clar ca buna ziua că nu rezolvam nimic, nici cu domnișoara, nici cu site-ul. Zborul era peste 6 ore așa că am renunțat, jurându-mi că nu mai apelez la serviciile lor niciodată.

Eveniment 3

La întoarcere am comis o greșeală mare. Am uitat să-mi fac testul antigen ca 72 ore înainte de îmbarcare, test pe care l-am mai făcut de x ori. Știam de test, știam toate detaliile, dar efectiv fiind focusat pe chestiile mai costisitoare și time consuming, ca formularul de localizare, și cele 3 teste pe care trebuia sa le programez înainte de zbor în Marea Britanie, am uitat efectiv de testul antigen.

A urmat o a doua greșeală a Blue Air, care m-a lăsat să-mi fac check-in-ul online. Restul firmelor fie nu te lasă, fie te pun sa încarci documentația înainte de eliberarea boarding pass-ului. 

Cu biletul printat am ajuns până la poarta de îmbarcare, unde am așteptat ceva mai mult de o oră (testul antigen în aeroport lua 15 minute).

Ei bine mi-a fost refuzată îmbarcarea deoarece lipsea testul pe care îl puteam face și în aeroport, care costă doar 70 ron parcă și rezultatul se dă în maxim 15 minute.

Deși sunt vaccinat cu ambele doze, regulile sunt reguli și nu le discut. Am ieșit și am mers direct să-mi fac testul, care a fost gata în mai puțin de 10 minute și m-am întors acasă urmând să iau un alt zbor pe a doua zi.

Am experimentat prima data vinerea verde cu autobuzul și a fost grozav… În plus acel mesaj pe asfalt cu "#ești mai puternic decat crezi" mi-a ridicat mult spiritul și mi-a pus un zâmbet pe fata.

Am găsit un zbor super avantajos la Ryanair, unde am fost lăsat să-mi fac check-in-ul online, DAR DOAR DUPĂ ce am uploadat dovada de test și locator forum. Elegant și sigur, menit sa salveze turiștii căscați sau pe cei ca mine, care au uitat de un test din cele 4 pe care le au de programat.

Mai mult, a doua zi se pare ca și Aeroportul a luat măsuri și nu mai permitea intrarea prin turnicheti cu bilet printat. Era obligatoriu sa mergi la Check-in desk pentru verificarea documentelor și emiterea biletului.

Pe mine m-au costat ceva bani și timp .

Pe final nu știu dacă cineva de la Blue Air vede acest articol (daca se va publica), dar ce pot spune este ca au multe de îmbunătățit, plecând de la felul în care își tratează clienții, la trainingul angajaților / colaboratorilor, care ar trebui să știe ce au de făcut în situatii de schimbari de zbor și întârzieri, și până la operațiunile interne (trimitere de remaindere la fel ca restul firmelor, până la împiedicarea self check in-ului, în condițiile testelor COVID.....la fel ca toate celelalte companii.

Singurul lucru pozitiv pe care l-am remarcat la ei într-un șir lung de anomalii a fost empatia și profesionalismul insoțitoarei de bord, care mi-a explicat foarte profi de ce nu poate elibera o gustare în semn de curtoazie.

Cu drag

D.P.”.

Vom reveni cu poziția Blue Air despre acest caz.

Comentarii Facebook