Miercuri 17 Aprilie

Drum expres de 400 de kilometri de la Turda la Halmeu

 

Masterplanul de transport prezentat de ministrul Ioan Rus conține un alt proiect ambițios: construirea unui drum expres care să traverseze tot județul Cluj și să ducă traficul de la Turda spre nordul țării.

 

Este vorba despre drumul expres Turda - Baia Mare - Satu Mare, de 321 de kilometri. De la Dej ar urma să se realizeze o bifurcație și spre Bistrița, lungimea drumului urmând să fie de 60 de kilometri. 

 

Drumurile expres sunt mai ieftine decât autostrăzile, având avantajul că pot fi ”upgradate” ulterior. Ministrul Ioan Rus preciza că aceste drumuri expres vor putea fi trecute la statut de autostradă, când vor exista mai mulți bani la buget.

 

Ioan Rus a explicat într-un interviu că la nivel european se construiesc anual în medie 6 kilometri de autostradă la un milion de locuitori şi că România nu va face rabat de la această statistică, urmând să avem în anii următori o medie de 130 de kilometri de autostradă construiţi anual. 

 

N-are rost să visăm că vom face milioane de kilometri pe secundă că nu face nimenea în lume. Avem nevoie de 2.000 şi ceva (de kilometri –n.r.) de drumuri-expres, rezultă din acest Master Plan. Nu peste tot avem nevoie de autostrăzi. Nu ne calificăm. (...) Master Planul acesta nu este un document bătut în cuie, o dată la trei ani el se actualizează. Şi atunci, pe drumurile expres expropriem la nivel de autostradă, deci pe 70 de metri (lăţime –n.r.) şi facem drum expres cu patru benzi, măresc viteza medie orară de la 50 km/h la 100 km/h. Apoi, generaţia următoare de miniştri sau în exerciţiul financiar 2020-2027 va putea extinde, de la patru benzi de drum-expres la regim de autostradă. Deci te modernizezi în funcţie de nevoile tale, că altfel, noi sigur ne-am dori acum după atâta secetă să avem autostradă fiecare până-n poartă. Dar mentenanţa la autostradă te ucide după ce ai făcut-o dacă nu ai circulaţie pe ea”, a afirmat Ioan Rus, conform Adevărul.ro.

 

Master Planul de Transport este un document elaborat de Ministerul Trasporturilor, fără a exista finanțare pentru el. În plus, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, vorbea despre autostrăzi, iar clujeanul Ioan Rus le-a retrogradat la drumuri expres. 

 

Premierul Victor Ponta a pus capac acestor ”investiții”, pregătind in plan de rezervă în cazul în care vor eșua: necesitatea unui acord politic între toate partidele politice pentru ca planul de transport să fie respectat în următorii ani.

 

 

Comentarii Facebook