Marti 7 Februarie

Ce supermarket, restaurant, benzinărie și farmacie preferă clujenii? McDonald's e numai în pluton

 

O cercetare de piață a dezvăluit care este supermarketul pe care îl preferă clujenii, dar și la ce restaurant preferă să ia masa și care este benzinăria preferată. Cercetarea este pusă sub semnul întrebării de sociologul Vasile Dâncu.

 

Agenția de marketing Loopaa dezvăluie rezultatele primei cercetări de piață din România care analizează mărcile preferate la nivel de Cluj-Napoca. 

 

Sub sloganul ”Brandurile tale de suflet din orașul tău de suflet”, cercetarea Loopaa oferă topuri ale mărcilor clujene, luând în calcul notorietatea brandurilor și frecvența de cumpărare, și divulgă și ingrediente din rețetele lor de succes. 

 

Potrivit rezultatelor obținute, cel mai îndrăgit magazin comercial este Auchan, urmat de Kaufland și Lidl, iar cel mai apreciat magazin de electrice și electrocasnice e Altex, apoi Domo și eMAG. 

 

Restaurantul în care majoritatea respondenților preferă să ia masa este Marty, la mică distanță situându-se KFC și Toskana. 

 

Interservisan e câștigătorul la categoria centre medicale private, urmat de Regina Maria și Medstar, iar, în ceea ce privește farmaciile, se pare că formula perfectă e deținută  de Catena, locurile următoare fiind ocupate de Sensiblu și Remedium. 

 

OMV este liderul în cazul benzinăriilor, urmat de MOL și Petrom. 

 

 

În cadrul studiului, sunt evidențiate și motivele care stau la baza alegerii unui anumit brand, fie ele situaționale sau emoționale, și sunt urmărite gradul de atașament față de o marcă și ușurința înlocuirii acesteia. Studiul este unul amplu, fiind chestionați peste 600 de clujeni, atât online, cât și offline. 

 

La nivel de Cluj, de mult timp se simțea nevoia unui astfel de studiu. Este foarte interesant să vezi cum a evoluat marketingul din Cluj-Napoca și să observi cum au reușit să se impună brandurile în timp. Agenția Loopaa acordă o importanță deosebită părții de research în complexul proces de creare a unei strategii de marketing, iar cercetarea de față este doar un prim pas în a descoperi realitațile economice existente, atât la nivel local, cât și național” a declarat Victor Gavronschi, Managing Director Loopaa. 

 

Reprezentații Loopaa au precizat că din cei 600 de subiecți chestionați, 200 au fost aleși din mediul online, iar restul au fost chestionați de operatori.

 

Marja de eroare este de plus/minus 5%. Cercetarea poate fi văzută AICI.

 

Sociologul clujean Vasile Dâncu a declarat că această cercetare nu este foarte veridică. ”Eșantioane de branding se fac foarte complex. Nu pe o singură întrebare. Trebuie notorietate spontană, notorietate asistată. După aceea topul brandurilor trebuie făcute la fel. Trebuie făcute liste de brand. De obicei sunt eșantionae foarte mari de mii de persoane, 5.000, ca să poți să ai o acuratețe. 

 

Sigur, că orice cercetare se poate face și pe eșantionae mult mai mici, dar este foarte greu să dai topuri pe eșantioane micuțe și care nu știm procedura de alegere, a fost aleatorie sau nu. Nu este neapărat greșit, dar trebuie eșantioane mult mai mari”, a spus profesorul Dâncu. 

 

Sociologul a spus că cercetările făcute în trecut au arătat că, în cazul supermarketurilor, în top ar fi fost Kaufland ”care are cea mai bună răspândire, era cea mai tare în Cluj. Cora e foarte frecventat și nu sunt așa la 7%”.

  

 

 

 

 

 

Comentarii Facebook