Coaliția PSD-PNL-UDMR și Grupul Parlamentar al Minorităților Naționale a anunțat un plan ambițios pentru modernizarea infrastructurii rutiere, cu un accent deosebit pe construirea primei autostrăzi care va traversa Munții Carpați, parte a proiectului Sibiu - Pitești. Conform programului de guvernarea asumat de coaliția PSD-PNL-UDMR și Grupul Parlamentar al Minorităților NaționaleGuvernul finalizarea primei autostrăzi care traversează Munții Carpați și alte investiții majore în infrastructura rutieră ar trebui să se încheie până în 2028.
Conform declarațiilor oficiale, acest proiect important va fi finalizat până în 2028 și va asigura o legătură directă între sudul și nordul țării, îmbunătățind semnificativ mobilitatea și contribuind la dezvoltarea economică a regiunilor traversate.
Detalii ale proiectului Sibiu - Pitești
Autostrada Sibiu - Pitești va include un drum nou, cu două benzi pe sens (2x2), 6 noduri rutiere, 21 poduri și pasaje, 7 viaducte, un tunel și diverse facilități de întreținere și servicii, cum ar fi două centre de coordonare. Costurile totale ale proiectului sunt estimate la 6 miliarde de lei, iar finanțarea va veni în principal din fonduri europene, în cadrul Programului Transport 2021-2027.
Guvernul preconizează finalizarea primei autostrăzi montane din România, o lucrare dificilă tehnic, care va traversa Munții Carpați și va contribui la îmbunătățirea accesibilității între sudul și nordul țării. Aceasta va include și primele tuneluri montane realizate pentru autostrăzi în România.
Prin aceste măsuri, autoritățile intenționează să facă față provocărilor de mobilitate, să sprijine dezvoltarea economică și să reducă numărul accidentelor rutiere, asigurându-se totodată că infrastructura rutieră va răspunde cerințelor unui trafic tot mai intens.
Iată câteva dintre prevederile programului de guvernare al noii Coaliții:
·
Până la finalul anului 2028, în România va
fi finalizată integral legătura rutieră rapidă dintre Marea Neagră și Europa
Centrală. De asemenea, se va finaliza prima autostradă montană, care va
traversa Munții Carpați și vor fi finalizate primele tuneluri montane la pofil
de autostradă;
·
Vor fi finalizate loturile lipsă de pe
autostrăzile A0, A1, A3, A7 și A8, care asigură conexiunea continuă între marii
poli de creștere economică;
·
Finalizarea în următorii patru ani a
autostrăzii A0 plus drumurile radiale;
·
Vom rezolva cu prioritate cele 267 de
puncte negre de pe rețeaua rutieră unde se întâmplă frecvent accidente mortale
folosind inclusiv proiectele pe fonduri europene;
·
Dezvoltarea, modernizarea și digitalizarea
infrastructurii rutiere;
·
Accelerarea implementării programului de
construcție a variantelor de ocolire;
·
Până în 2028, vom construi și finaliza
minimum 70 de Variante Ocolitoare, care vor scoate traficul greu din
localitățile supraaglomerate, în cea mai mare parte prin descentralizare și
parteneriate cu autoritățile publice locale;
3 Comentarii