Miercuri 28 Septembrie

Ca la noi la nimeni! Lucrările la autostrada Cluj-Sălaj sunt oprite de un cimitir


Lucrările la autostrada care leagă Clujul de Sălaj s-au oprit într-un cimitir şi acum toate mințile luminate se zbat să găsească o rezolvare.

Constructorul aşteaptă de 9 luni acceptul Companiei Naţionale de Drumuri de a face un viaduct peste locurile de veci ale oamenilor din Nădăşelu. Statul încă măsoară pentru a lua decizia perfectă, dar acest lucru amenință finalizarea la timp a proiectului.

Lucrările ar putea fi terminate în 2023, fiind sute de muncitori și utilaje pe șantier, dar cimitirul din Nădășelu nu poate fi mutat.

Constructorul a propus un viaduct care să treacă pe deasupra mormintelor, câţiva metri înălţime, dar decizia finală este la compania de drumuri, conform Obervatornews.ro.

Alin Serbanescu, purtătorul de cuvânt Ministerul Transporturilor, a spus că ”în acest moment facem nişte măsuri geo pentru a vedea exact pe ce zonă se poate construi viaductul, pentru că se va construi un viaduct în lungime de 100 de metri. Se va face un proiect tehnic şi după ce se vom avea toate aceste date, vom putea şti costurile şi durata lucrărilor. Trebuie să spun ca nu va fi afectat cimitirul. Este gândit proiectul în aşa fel încât viaductul respectiv să survoleze cimitirul.

Șantierul este afectat și de alunecările de teren din localitatea Topa Mică.

Acolo s-ar putea rezolva problema dealului care o ia la vale prin realizarea unui tunel de tip cut and cover, adică tuburile prin care vor trece maşinile să fie introduse în subteran prin săpături de la suprafaţă care, mai apoi, vor fi acoperite.

Reprezentantul Asociației Pro Infrastructură, Ionuţ Ciurea, a declarat că șansele să se termine lucrarea la timp sunt tot mai mici. ”Problema este că în continuare Compania de Drumuri tergiversează luarea unei decizii în speţa asta, şi anume acceptarea celor două soluţii cu tot ceea ce implică treaba asta. Nu se asumă niciun fel de răspundere în Compania de Drumuri când vine vorba în special la adiţionarea contractelor şi la modificarea soluţiilor tehnice”, a spus Ciurea.

Costul pentru lotul de 30 de kilometri din Autostrada Transilvania se ridică în acest moment la 1,39 de miliarde de lei.

Comentarii Facebook