ANPC vrea eliminarea fenomenului „Shrinkflation”! Comercianții vor fi obligați să-și informeze corect clienții despre modificările aduse produselor


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) îi va obliga pe comercianți să-și informeze în mod corect și onest clienții despre modificarea cantităților de produs, autoritatea dorindu-și astfel eliminarea fenomenului „Shrinkflation”. 

Mai exact, ANPC a publicat pe site-ul oficial un proiect de lege în transparență decizională, care practic obligă operatorii economici să informeze consumatorii complet, corect și precis despre modificarea cantităților de produs, menținând prezentarea, ambalajul și forma identice, chiar și în condițiile păstrării aceluiași preț. 

Acest proiect vine în contextul solicitării premierlui Marcel Ciolacu care luna aceasta a solicitat producătorilor și retailerilor să semnalizeze atât pe ambalaje, cât și la raft dacă gramajele au fost reduse, fără ca prețurile să scadă în consecință. 

Producătorii să fie obligați să semnalizeze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații” - a declarat Marcel Ciolacu, citat de Mediafax

De asemenea, Ziarul Financiar a raportat recent că ambalajele mai multor produse au fost reduse în dimensiuni: ciocolata în varianta de 92 de grame, untul de 180 de grame, laptele de 880 ml și balsamul de rufe de 1,625 l, acestea fiind exemple de cum producătorii de bunuri de consum ar fi ajustat cantitățile „din pix”. 

Com vor fi informați consumatorii despre modificările aduse gramajului produselor

Așadar, ANPC dorește ca informarea consumatorilor să fie realizată în acelați câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și de aceeași dimensiune, iar acest lucru se va efectua folosind sintagmele: „pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată”, prin intermediul unui poster sau afiș. 

Mai mult decât atât, operatorii economici trebuie să se asigure de existența unității de referință, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantității produsului.

Am decis punerea în transparență a acestui Ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acționează pentru protejarea drepturilor și intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de ”Shrinkflation”, care reprezintă micșorarea cantității produselor și vânzarea acestora la acealași preț.

Având în vedere această situație, recomandăm consumatorilor citirea cu atenție a etichetelor, mai ales a cantității produsului, precum și a prețului pe unitatea de referință a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoștință de cauză” – Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.


Comentarii Facebook