Administratorii Bolt România sunt în război cu greviștii de la Cluj. Conturile șoferilor Bolt au fost blocate abuziv


Compania Bolt a blocat conturile celor 500 de șoferi care sunt în grevă, pentru că cer tarife mai mari. 

Ne-au blocat tuturor conturile atat de clienți, cât și cele de șoferi parteneri...pana la 08 martie. Contul celui care a creat grupul de pe facebook a fost blocat definitiv. A fost contactat de către general managerul Bolt, fără rezolvare”, ne-a spus un șofer, sub protecția anonimatului. 

Despre tarife, Bolt le-a explicat șoferilor că ”în ultimele 2 săptămâni au existat unele erori în calcularea prețului pentru curse, erori care au devenit evidente pentru noi săptămâna trecută, ca urmare a feedback-ului primit de la șoferi prin mesaje și a unui număr crescut de revizuiri de tarif în aplicație. Colegii noștri au lucrat la identificarea și corectarea codului din sistem care a dus la aceste erori și începând din această săptămână ar trebui ca aceste erori să nu mai apară”.

Tarifele Bolt, în viziunea companiei

Compania le-a explicat șoferilor că ”tariful unei aplicații de ride-hailing este stabilit cu scopul echilibrării cererii de curse primite de la clienți cu numărul de șoferi disponibili (oferta). Tarifele Bolt din Cluj-Napoca sunt cele mai mari din țară. Poți verifica tarifele Bolt pe https://bolt.eu/ro/cities/. Din toate studiile noastre reiese clar că orice creștere de preț are ca efect imediat diminuarea abruptă a cererii, adică mai puține curse pentru același număr de șoferi disponibili.

Un exemplu simplist: dacă la un preț de 10 lei / cursă ar exista 10 cereri, pentru un venit total de 100 lei, o creștere a prețului la 12 lei / cursă, chiar în condițiile unei scăderi proporționale a cererii, ar duce la un venit total de doar 96 lei. Câștigurile Bolt sunt calculate ca procent din valoarea cursei. Interesul nostru comun este să creștem valoarea generata de toate cursele Bolt iar asta depinde și de prețul curselor și de numărul lor.

În contextul restricțiilor de circulație determinate de pandemie cererile au scăzut oricum și în mod normal s-ar fi impus reducerea prețului. Am făcut tot posibilul să evităm acest lucru și am investit în discounturi pentru pasageri, astfel încât să primiți cât mai multe curse”.

Compania recunoaște că a primit mesaje care spun că tarifele Bolt sunt mai mici decât cele de taxi sau alte aplicații de ridesharing. ”Strategia Bolt și diferențiatorul care ne face să fim prima alegere în ochii clienților din Cluj-Napoca este tocmai faptul că suntem cea mai accesibilă opțiune de pe piață. Am avut însă întotdeauna grijă ca veniturile șoferilor, la finalul unei perioade de lucru, să fie mai mari prin plata timpului petrecut în cursă, tarif diferențiat mai mare pentru distanțe lungi și nu în ultimul rând, prin numărul cel mai mare de curse primite. Astfel: un șofer partener Bolt a câștigat în medie 3.3 lei/km în anul 2021 când luăm în calcul toate componentele cursei; în medie șoferii parteneri Bolt au câștigat în 2021 35 lei/oră ceea ce le-a adus o medie de 1.000 ron/săptămână (excluzând eventualele bonusuri); șoferii din top 10% din Cluj-Napoca au câștigat 1.800-1.900 ron/săptămână și 7.100 ron/lună în 2021

În plus față de cele de mai sus, șoferii noștri parteneri își pot suplimenta veniturile prin bonusul de recomandare (200 lei pentru fiecare șofer nou activat pe platformă până la sfârșitul lunii martie 2021). De asemenea, reluăm și programul de colantare pentru un număr limitat de mașini, cererea fiind în prezent mai mare decât necesarul”, mai precizează echipa Bolt România.

Șoferii Bolt spun că cei din companie mint

Șoferii spun că răspunsul Bolt a fost 90% neadevărat, nicidecum sa încerce sa remedieze conflictul care ia amploare. Aproape 500 soferi din Cluj nu lucrează efectiv pe aplicație. Ei au raspuns cumva sa ne spuna ca vina a fost a noastra”, a mai spus șoferul Bolt.

Vezi AICI ce pretenții au șoferii. 

Numai la Cluj protestează 500 de șoferi Bolt, dar toată țara îi susține. ”Doar la Cluj suntem 500, dar pe grupurile de pe Facebook ne apreciaza toate orasele unde mai este Bolt, spunand ca ei raman sclavi si in conditiile nesigure, incerte... Adica problema noastra generala a fost in ultima perioada ca am ajuns sa avem curse de 4.2 km pe 10 lei, dadeam revizuire la tarif si robotii ne dadeau ca e calculat corect, dar nu era.  Si sute de astfel de curse si de tarife de batjocura au dus la protest”, a mai spus șoferul. 

Dacă ați surprins un eveniment care poate deveni o știre, ne puteți scrie pe Facebook, Whatsapp (0722804093) sau pe email (office@stiridecluj.com).

Comentarii Facebook