Poftiți cu autobuzul ”preistoric” spre Florești! Linia 49 circula după Revoluție spre comuna de mărimea unui oraș - FOTO


Înainte de CTP Cluj, transportul era realizat de compania Fany, mult criticată de oameni, dar mai demult erau numai curse speciale. 

Ei bine, linia 49, cursă specială, lega Cluj-Napoca de Florești, pe vremea în care comuna era numai un sat, cu 5000 - 6000 de locuitori. 

Odată cu comuna Florești, și transportul public spre și dinspre aceasta a evoluat simțitor”, precizează un pasionat al autobuzelor pe Pagina ”Muzeul de Transport Public Cluj-Napoca”.

Acum Floreștiul are peste 50.000 de locuitori, dar în realitate pot fi chiar 80.000.

Fotografie din 2001 cu traficul spre Florești. Boom -ul imobiliar nici nu începuse! Terenul era aproape gratis - FOTO în articol

Autobuzul din imaginea de mai jos este un Rocar DAC 112UDM, modelul standard de 12 metri, folosit pentru rute urbane și suburbane. Acesta a fost modelul de bază pentru toate modelele mai târzii, disponibile cu 2 sau 3 uși, construite între 1982 și 2000;

În anii 80 , ROCAR ( Autobuzul pe atunci)  era singurul furnizor de autobuze, troleibuze si vehicule usoare de marfa din Romania, iar, cum importurile erau interzise sau restrictionate, vehiculele ROCAR erau predominante in Romania in domeniul transportului de marfa usoara și de persoane.

58443045_829400610767465_5083379423026085888_n.jpg

Comentarii Facebook