Ferma din Floresti nu respectă distanța sanitară nici față de casele din vechea vatră a satului

 

Ferma din Florești nu respectă distanța sanitară nici față de casele din vechea vatră a satului, susține clujeanul care a făcut plângere la DNA.

 

Marcel Gheaja a făcut o plîngere la DNA pe tema fermei, dar s-a constatat că nu exista elemente din care să reiasa fapte de corupție.

 

Plangerea inregistrata la Tribunalul Cluj, este o plangere formulata, impotriva rezolutiei prim procurorului DNA, cercetare penala prin care s-a constatat ca nu exista elemente din care sa reiasa fapte de coruptie. Nu a declarat nimeni ca blocurile sunt construite ilegal.

 

Apoi, cei din APM Cluj mint cu o nesimtire ordinara. In momentul autorizarii fermei, in anul 2006, era in vigoare OMS 536/1997, care prevede o distanta mininima de protectie sanitara de 1000 metri fata de zonele locuite.

 

Aceste jivine ordinare, autorizand ferma, nu au respectat distanta, nici fata de casele vechi insiruite la E60. Distanta masurata de la ferma avicola si pana la E60, este de aprox. 800 m, (poate fi vericata), fara sa mai luam in calcul prezenta blocurilor ANL, situate la o distanta de aprox. 300 m fata de halele de crestere, edificate in anul 2004.

 

In zadar afirmă ca amplasametul este vechi, legislatia in momentul autorizarii cotetului infect, nu mai permitea functionarea, dat fiind limita de protectie sanitara impusa, amplasament vechi, lege nouă! Altfel spus, ferma functioneaza ilegal si in lipsa blocurilor edificate.

 

In alta ordine de idei, cine sunt cei care au eliberat avizul de mediu pentru cartierele rezidentiale, nu cumva Agentia de Mediu Cluj?

 

Nu le este rusine acestor indivizi, care-si primesc salariile din impozitele populatiei, să umileasca o comunitate de 40.000 de oameni, nu le este rusine acestor japite sa dezinformeze in stilul caracteristic al securitatii comuniste?! 

 

Daca acesti indivizi mint cu nesimtire in incercarea lor de a-si apara ”cojocul”, de alta parere sunt cei care au analizat petitia depusa de mine, la Parlamentul European! Petitia a fost declarata admisibila”, ne-a relatat Marcel Gheaja.

 

În 2006 era în vigoare Ordinul ministrului sănătăţii nr. 536/1997, care a fost abrogat în 2014, când a apărut Ordinul nr. 119 din 4 februarie, pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei

 

Acest ordine prevede că fermele şi crescătorii de păsări cu peste 5.000 de capete şi complexuri avicole industriale trebuie să fie amplasate la 1.000 metri de locuințe.

 

 

Reprezentanții fermei din Florești au precizat că distanța era mai mare de 1000 de metri de orice casă, înainte de apariția blocurilor.

 

Reprezentanții Agenției de Protecție a Mediului Cluj spun că blocurile sunt amplsate ilegal, dar că ferma a primit autorizație în mod legal:

 

La data emiterii AIM (Autorizaţia Integrată de Mediu) era respectată distanţa minimă de protecţie sanitară, fiind instituită prin Planul Urbanistic General al comunei Floreşti o zonă de servicii şi plantaţii de protecţie între zona activităţilor agrozootehnice existente, şi zonele rezidenţiale inclusiv faţă de SC Amareto Impex SRL. Emiterea AIM nu a necesitat un studiu de sănătate deoarece era respectată distanţa minimă de protecţie sanitară a fermei faţă de ansamblul rezidenţial existent la acea dată.

 

Zona rezidenţială apărută după emiterea AIM pentru SC Amareto Impex SRL nu a fost reglementată din punctul de vedere al protecţiei mediului, la înfiinţarea acesteia nefiind respectată distanţă de protecţie sanitară instituită pentru fermă, cu încălcarea prevederilor Legii nr.204/24.10.2008, art. 3.1. ”În zona de protecţie sanitară a exploataţiilor agricole existente şi care funcţionează conform prevederilor legale, se interzic eliberarea autorizaţiilor de construcţie şi construirea clădirilor destinate locuinţelor şi altor obiective socioeconomice”, iar potrivit art.5: ”Deţinătorii de exploataţii agricole care au fost înfiinţate şi funcţionează cu respectarea prevederilor legale şi în perimetrul cărora s-au construit locuinţe sau alte obiective socioeconomice cu respectarea restricţiilor împuse de Ordinul ministerului sănătăţii nr. 536/1997 pentru aprobarea normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, pot iniţia proceduri judiciare în vederea demolării acelor construcţii neautorizate sau a celor autorizate fără respectarea prevederilor legale în vigoare, cu scopul exclusiv de a preveni şi limita disconfortul şi riscurile sanitare”.

Comentarii Facebook