Clujul va avea sistem de transport pe bicicletă. Proiectul pilot începe în iulie

 

Clujul va avea din această vară un sistem de transport pe bicicletă, paralel cu cel de transport în comun.

 

Pe baza unui card eliberat de Primăria Cluj-Napoca oricine se va putea deplasa prin oraș cu bicicletele, gratuit în prima oră. Cu toate acestea, încă nu a fost pus la punct acest lucru, după cum declara și Emil Boc. 

 

În proiectul ”Bike sharing” vom începe cu minim 15 stații funcționale. Proiectul pilot va fi cu 15 stații, iar apoi va fi dat în folosință tot proiectul.

 

Până în 20 iulie se va lucra la pistele noi construite de 7,4 kilometri, iar marcajul la cei 9,3 kilometri de piste stradale se va finaliza în luna iulie 

 

Începând cu luna iulie începem cu proiectul pilot de testare. Am avut întârzieri legate de selectarea operatorului care va administra proiectul. Acum totul s-a încheiat și urmează să trecem la implementarea proiectului”, a explicat primarul Emil Boc.

 

Comisia municipală de sistematizare a circulaţiei a avizat în şedinţa din lua martie 2015 planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 km de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil. 

 

Realizarea acestor piste va începe în perioada următoare pe străzile: Calea Floreşti, Bucium, B-dul 1 Decembrie 1918, Corneliu Coposu, Fabricii de Chibrituri, Fabricii de Zahăr, Giordano Bruno, Maramureşului, Henri Barbusse, Ialomiţei, Parcul Feroviarilor, Patriciu Barbu, Zorilor, Observatorului, Viilor, Mureşului, Oltului.

 

Pentru evitarea incidentelor în trafic, aceste piste sunt delimitate de partea carosabilă prin stâlpişori.

 

La finalizarea proiectului “Reţea de self service de închiriere de biciclete” la Cluj-Napoca vom avea 43,65 de km de piste pentru biciclişti.

 

Proiectul de Bike Sharing ar fi trebuit să fie finalizat în 16 august 2013, fiind finanțat din fonduri europene cu 2,6 milioane de euro. Au fost cumpărate cele 540 de biciclete pentru acest proiect, dar acestea stau de aproape 2 ani într-un depozit al RADP. 

 

Lucrările au fost amânate de două ori, o dată în august 2014 și acum în august 2015. Problemele au apărut după ce RAGP, regia Primăriei Cluj-Napoca, a câștigat licitația de administrare a viitorului sistem (va muta și întreține bicicletele, dar se va ocupa și de pisetele de bicicliști). Licitația a fost contestată și blocată. 

 

Termenul de finalizare din contractul de finanțare este august 2015, după această dată urmând să apară probleme cu Uniunea Europeană.

 

Proiectul va fi funcțional numai dacă va fi interconectat între Cluj-Napoca, Florești și Apahida. 

 

Până când vor finaliza pistele cei din Florești și Apahida, la Cluj-Napoca sistemul va funcționa. ”Tu ai o oră dreptul să o folosești gratuit. Nu mergi cu bicicleta la cârciumă și ieși peste 7 ore pe trei cărări. După acea oră va fi un tarif anunțat. 

 

Dacă ai folosit-o o oră și o predai la următorul rastel, nu plătești nimic. Dar dacă ai luat-o și ai mers la cârciumă și ai pus-o acolo, atunci e normal că vei plăti”, a spus Emil Boc, la emisiunea Știri de Cluj LIVE din 17 mai 2014.

 

Sistemul de plată va fi prin card, care va fi gratuit. ”Probabil că va fi o oră sau o oră și jumătate gratuit. Abia ulterior va fi o penalitate. Considerăm că în acest interval poți parcurge o distanță în oraș. Dacă vrei mai mult poți să îți cumperi bicicletă. Noi vrem să încurajăm mobilitatea”, a mai spus Emil Boc. 

Comentarii Facebook