Războiul chiftelelor la Cluj: Un restaurnat din Cluj-Napoca, nemulțumit că o firmă din Iași „i-a furat numele”


Chiftelele de vită au devenit obiect de dispută între o firmă din Cluj-Napoca și una din Iaşi. Clujenii au cerut ieșenilor să-și schimbe numele unui produs, pe motiv că i-ar face concurență neloială. 

O firmă înregistrată în 2017 în Bistrița, și-a deschis în 2018 în Cluj-Napoca un local intitulat „Meat Up”, având un meniu bazat în principal pe burgeri. În 2019, firma clujeană a înregistrat denumirea „Meat Up” drept marcă națională pentru servicii de furnizare de alimente și băuturi, și cazare temporară.

De cealaltă parte, o altă firmă înregistrată tot în 2017, deține în Iaşi restaurantul „Meat Up – Steak House”, ce oferă un meniu format din startere, supe, salate, paste, grătar, pizza, dar și burgeri.

Clujenii nu vor să-și „împartă” numele 

Prin acțiunea depusă la Tribunalul Iaşi, societatea clujeană a cerut emiterea unei ordonanțe președințiale prin care ieșenii să înceteze imediat orice formă de utilizare a mărcii „Meat Up”, inclusiv publicitatea online. Prin folosirea de către o altă societate a aceleiași denumiri, eforturile ardelenilor de a-și promova activitatea sunt afectate, susţin aceştia. Ei au mai arătat că au cerut în martie restaurantului ieșean să renunțe la folosirea denumirii dar fără niciun efect. Acest lucru ar reprezenta în aprecierea ardelenilor o formă de concurență neloială care le deturnează clienţii şi le scade cota de piaţă.

Judecătorii nu cred că este un motiv serios de dispută

Conform legii, ordonanța președințială este o procedură specială prin care se pot dispune măsuri vremelnice cu aplicabilitate imediată, pentru păstrarea unui drept care s-ar păgubi prin întârziere sau prevenirea unei pagube iminente. Fondul problemei nu este judecat, acesta urmând să se soluționeze ulterior.

Magistrații Tribunalului ieșean nu au reușit să găsească în plângerea ardelenilor argumente concrete privind paguba suferită. Ei au constatat în primul rând că ardelenii se promovează prin calitatea ridicată a burgerilor. De cealaltă parte, ieșenii se promovează mai ales prin carnea de vită preparată la grătar. E drept, vând și burgeri, produs similar cu cel al ardelenilor, care reprezintă însă un produs comun, comercializat de numeroase alte localuri, notează Ziarul de Iași

În interpretarea judecătorilor ieșeni, marca înregistrată de clujeni vizează o activitate strict locală, neputându-se vorbi de o concurență neloială. La rândul lor, ieșenii își vând marfa tot local. Activitatea celor două firme nu se suprapune astfel în niciun fel.

Prin urmare, acțiunea clujenilor a fost respinsă, dar aceştia mai au posibilitatea apelului. 

Sursa foto: premiumangus.ro


Comentarii Facebook