Obicei NESIMȚIT în restaurantele din Cluj! Clienții, puși să plătească ce n-au comandat: „Scriu câte beri am băut, să nu fiu luat de fraier”


Restaurantele din Cluj-Napoca sunt acuzate că apelează la o practică cel puțin controversată, ca să le umfle clienților nota de plată. 

Clienții susțin că se trezesc cu produse pe notă, pe care nu le-au comandat niciodată. În loc să fie o excepție, mai mulți clujeni susțin că s-au confruntat cu situații similare, în care au fost puși să achite consumații fictive. 

Tot mai mulți clujeni trag un semnal de alarmă în mediul online, povestind cum au fost păcăliți subtil la notă și cum au început să-și numere singuri berile, ca să nu fie „luați de fraieri”. 

Vi s-a întâmplat să plătiți produse pe care nu le-ați consumat? Greșeală onestă sau practică abuzivă?

Am ieșit în oraș cu niște prieteni și am avut o consumație continuă cât am stat la local, timp de aproximativ 5 ore. La final, am cerut nota, s-a achitat și am plecat. Eu am făcut o poză cu nota pentru a transfera ulterior banii și, când am verificat-o, am observat că era trecut un produs pe care niciunul dintre noi nu l-a comandat sau consumat.

Pe de-o parte, vreau să cred că a fost o greșeală onestă. Pe de altă parte, nu pot să nu mă întreb cât de frecvent se întâmplă asta și dacă unii ospătari sau localuri o fac intenționat, mizând pe faptul că majoritatea nu verificăm nota cu atenție.

Ați pățit și voi așa ceva prin Cluj? Credeți că e doar o eroare sau o practică abuzivă? Sunt curioasă să aud și alte experiențe, poate ne ajută să fim mai atenți data viitoare.”, a întrebat o clujeancă pe rețelele de socializare. 

În comentarii, internauții au dezvăluit că au trecut și ei prin experiențe similare. Astfel, este puțin probabil să fie vorba despre o simplă greșeală nevinovată. 

Vara trecută am pățit de două ori asta. O dată, diferența a fost de 30% din prețul final. Din punctul meu de vedere, e o practică nesimțită.”, a comentat un clujean. 

Un alt internaut susține că a ajuns să-și noteze câte beri a consumat, ca să nu fie păcălit în restaurante.

Da, o dată. De atunci, verificăm bonul și se reface. Dar da, se întâmplă destul de des. Am început să îmi scriu câte beri am băut, ca să nu fiu luat de fraier (și nu, nu e situația în care îi spui ospătarului să-ți aducă o bere, nu o aduce, îi mai amintești o dată și ajung două pe notă).”, a relatat acesta.

Eu am pățit de mai multe ori ca nota să nu fie conformă cu ce am consumat. Prima dată am spus că a fost o greșeală, a doua oară am realizat că așa fac ei. Și mai vor și bacșiș pe lângă.”, a povestit altcineva. 

Comentarii Facebook