O țeapă sofisticată prinde amploare! Cum a reușit o clujeancă să scape: „Avea datele mele personale”

O clujeancă a reușit să detecteze și să evite o țeapă sofisticată care prinde amploare în toată țara. Femeia s-a prins la timp de ce se întâmplă, înainte să pice în plasă

O nouă metodă de a fura banii oamenilor începe să prindă amploare în Cluj, iar țeparii sunt sofisticați și ingenioși. O clujeancă a fost sunată de către un individ, care s-a prezentat ca un angajat al unei bănci. Din fericire, femeia a știut cum să acționeze și a reușit să evite țeapa.

Clujeanca povestește că un țepar a sunat-o și i-a spus că pe numele ei a fost deschis un credit: „Am fost contactată de către o persoană care s-a dat drept consilier BCR. Acesta mi-a spus ca s-a făcut în numele meu un credit online, în valoare de 40.000 lei și creditul a fost aprobat” transmite femeia.

Ea susține că țeparul știa deja multe lucruri despre situația ei: „Avea datele mele personale: nume, mail, număr de telefon”. Totuși, bărbatul voia să afle și mai multe detalii: „Părea foarte convingător și încerca să scoată și mai multe date personale”.

Din fericire, clujeanca a știut cum să reacționeze și nu a răspuns întrebărilor țeparului: „După ce am început să refuz să îi mai răspund la întrebări, pentru că în cazul furtului de date personale e absurd să dai alte date personale, și am specificat că aceste date o să le menționez doar poliției dacă este necesar, mi-a răspuns „bine” și a închis telefonul”.

Țeparul a acționat sofisticat și a făcut foarte puține greșeli. „Toată situația părea veridică, de la robotul care intra inițial să menționeze că apelul este înregistrat până la empatia pe care o arata „domnul consilier” care te grăbea să rezolvați toată problema” a afirmat femeia. Ba mai mult, clujeanca menționează că țeparul s-a prezentat cu numele unui angajat real al băncii.

După ce apelul a fost încheiat, femeia a contactat banca, care i-a confirmat că nu are niciun credit pe numele său și că aceasta a fost o tentativă de fraudă.

În final, clujeanca vine cu mai multe sfaturi, care au ajutat-o să evite frauda: „E bine să verificați sursa și să nu dați date personale la telefon, chiar dacă pare reală situația. Reveniți mai târziu, sunați și verificați întotdeauna. Dacă vă grăbește persoana de la telefon, să vă puneți întrebarea dacă nu cumva el este cel care face frauda” a transmis femeia.

Comentarii Facebook