Duminica 28 Decembrie

Clujul exportă design de top: Un brand românesc cu ADN clujean strălucește într-un serial super cunoscut de pe Netflix

Un nume românesc din industria modei ajunge, discret dar spectaculos, în lumina reflectoarelor internaționale. Pantofii creați în România apar în mai multe episoade din serialul „Emily in Paris”, una dintre cele mai urmărite producții Netflix din ultimii ani, demonstrând că designul autohton poate concura fără complexe pe cele mai exigente piețe globale.

Pantofi românești pe platourile unuia dintre cele mai populare seriale Netflix

Brandul Hardot, fondat în România, mai exact în Cluj, se regăsește în garderoba personajelor din „Emily in Paris”, serial celebru pentru estetica sa rafinată și atenția obsesivă la detalii vestimentare. În mai multe episoade, actrița Ashley Park poartă modele semnate de Hardot, expunând creațiile românești unui public de milioane de spectatori din întreaga lume.

Apariția nu a fost una întâmplătoare, ci rezultatul unui proces riguros de selecție realizat de echipa de styling a producției.

Cum au ajuns pantofii Hardot în „Emily in Paris”

„Am trimis mai multe modele către echipa de styling, fără a şti ce va fi ales pentru serial. Faptul că unele dintre ele apar pe ecran, purtate de Ashley Park, confirmă relevanţa şi adaptabilitatea designului Hardot la cerinţele unei producţii globale.”, a explicat Alina Popa, co-fondatoare a brandului, pentru Ziarul Financiar.

Stylingul serialului este coordonat de celebra Marylin Fitoussi, costume designer recunoscut pentru colaborările sale cu branduri de top și creatori independenți din întreaga lume. Alegerea Hardot vine ca o validare clară a esteticii și calității designului românesc.

De la Sibiu și Cluj la Paris: povestea din spatele brandului

Hardot este creația a două prietene din copilărie, Dana Iuga și Alina Popa, ambele originare din Sibiu. Deși drumurile lor s-au separat pentru o perioadă, una studiind la Cluj la Universitatea de Artă și Design, cealaltă rămânând în orașul natal, ele s-au reunit în 2007, moment care a pus bazele brandului.

Dana Iuga, cu studii aprofundate în design vestimentar, masterat și doctorat în modă, a transformat pantoful dintr-un obiect utilitar într-o adevărată piesă de artă. De cealaltă parte, Alina Popa a adus viziunea de business, experiența managerială și o înțelegere solidă a pieței internaționale.

Un brand românesc validat de vedete internaționale

Apariția în „Emily in Paris” nu este prima confirmare internațională pentru Hardot. De-a lungul timpului, creațiile brandului au fost purtate de nume sonore precum Jennifer Lopez, Rita Ora, Gwen Stefani, Ciara și Heidi Klum. Aceasta din urmă a fost prima vedetă internațională care a ales pantofii românești, purtând nu mai puțin de 13 perechi în cadrul show-ului „Germany’s Next Top Model”.

Comentarii Facebook