Clujenilor le e rușine cu Autogara Beta, însă nimeni nu face nimic. „Locul pentru săraci într-un oraș care nu dă doi bani pe săraci”
Pentru un oraș care se autointitulează „capitala tehnologiei din România”, imaginea pe care o oferă Autogara Beta este mai degrabă una desprinsă din anii ’90 decât dintr-un centru european al inovației. Călătorii care ajung aici în drum spre destinații precum Viena, cu FlixBus, sunt adesea șocați de contrastul dintre ambițiile Clujului și modul în care arată în realitate.
Clujenilor le e rușine cu Autogara Beta, însă nimeni nu face nimic. „Locul pentru săraci într-un oraș care nu dă doi bani pe săraci”
Un pasager întreabă, cu o notă de neliniște: „Merg zilele astea din autogara Beta spre Viena cu un FlixBus... Sunt semnalizate bine peroanele? Sau am măcar de la cine să cer o informație acolo?” .Întrebarea, aparent banală, scoate la iveală o realitate tristă: un oraș european de top, dar cu o autogară de lumea a treia.
Comentariile celor care au trecut pe acolo nu lasă loc de interpretări. „Ah, Autogara Beta, plină și ea de calitatea vieții. E cam din anii ’90, dar se văd bine peroanele”, spune ironic un utilizator. Altul, și mai tranșant: „Sigur n-ai mai fost pe acolo, altfel n-ai fi putut întreba asta fără să izbucnești în râs”. „Autogara" e o improvizație a anilor ’90... Mergi cu 30 de minute mai devreme și întreabă șoferii, de pierdut n-ai cum să-l pierzi, dar nu e în top 100 autogări”, a fost o altă părere.
Deși unii călători afirmă că există totuși un birou de informații funcțional și că „e greu să nu vezi FlixBusul, mare, verde, printre cele 10 autobuze”, problema de fond rămâne neschimbată: aspectul jalnic și lipsa unei infrastructuri demne de un oraș european.
Autogara Beta arată la fel de rău ca în anii '90 și nimic nu pare să se schimbe
Cea mai dureroasă observație vine din partea unui localnic: „Ah, părăginita autogară Beta. Locul pentru săraci într-un oraș care nu dă doi bani pe săraci. Orașul ar fi putut cumpăra platforma industrială de lângă gară ca să facă acolo o autogară modernă, dar interesul imobiliar poartă fesul.”
În 2025, când Cluj-Napoca găzduiește festivaluri internaționale, conferințe IT și vorbește despre sustenabilitate urbană, Autogara Beta rămâne o rană deschisă în imaginea orașului, la fel ca și Pata Rât.
3 Comentarii