Clujenii își pierd răbdarea cu spitalele din Cluj-Napoca. O femeie s-a îngrozit de ce a văzut la UPU Cluj: „Compasiune, zero. Empatie, zero”
Clujenii își pierd răbdarea cu sistemul medical din orașul nostru, mai ales că așteptările sunt foarte ridicate. Așadar, o tânără din Cluj-Napoca și-a reamintit cum e să ajungi la spital după ce a avut o urgență medicală care a necesitat investigații în cadrul secției UPU a Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj.
O tânără din Cluj-Napoca se plânge de condițiile de la UPU Cluj: „Film de groază”
Experiența clujencei a fost „de groază”, după cum mărturisește. Mai mult, le cere medicilor și asistentelor de acolo să dea dovadă de mai multă empatie atunci când tratează oamenii necăjiți care nu ajung la UPU din plăcere.
„Nu se poate ca, în anul 2025, să te trimită cu perfuzia la baie, care este gata, doar că există „doamna lene” (care a împiedicat asistenta) să scoată furtunul acela și să pună un căpăcel… unde este plin de bacterii. Și nu, nu ai unde să așezi perfuzia în mod civilizat, fără să se atingă de tot felul de lucruri.
Domnilor, ce caută cinci brancardieri acolo, care stau și mănâncă, râd și ocupă scaune degeaba în secția de urgență? Am stat trei ore înăuntru, la Urgențe, și atât am văzut: oameni care mănâncă, râd și merg la magazin să-și mai cumpere un Cola.
Asistentele… și ele… mai o perfuzie, mai un telefon, mai o măslină, mai o grisină… Înțeleg: urgențe, stres, mult de lucru… dar nimeni nu vă obligă să faceți asta dacă nu vreți. Puteți merge în altă parte. Oamenii nu vin acolo de distracție și de bine ce le este. COMPASIUNE – 0. EMPATIE – 0. Pacienții sunt tratați ca niște obiecte gata de aruncat”, a explicat femeia.
Totodată, clujeanca s-a plâns că mulți dintre angajații acestei secții stăteau degeaba. „Concluzia este că m-am simțit ca într-un film de groază! Și se pare că nu ne mai facem bine ca țară. Din 30 de oameni (personal care era în incinta UPU Cluj-Napoca), pot să vă spun că 10, cu siguranță, erau plătiți să „frece menta”. Erau mai multe cadre medicale și auxiliare decât pacienți tratați… din lipsă de spațiu. Și de unde spațiu, dacă atâta personal „ocupat” stă pe acolo?
Pentru medici – întreg respectul! Dar, domnilor, trebuie să faceți ceva cu acei 15 oameni care nu își găsesc locul acolo. Se înghesuiau să prindă un scaun, să stea jos, să râdă și să mănânce. INCREDIBIL!”, a concluzionat femeia.
Conducerea spitalului a reacționat, clujenii sunt încurajați să facă sesizări scrise atunci când au motive de supărare
La solicitarea Știri de Cluj, conducerea spitalului a reacționat. Mai mult, cei care trec prin astfel de situații sunt rugați să facă o plângere scrisă pe care să o transmită conducerii, cu date exacte, pentru a fi luate măsuri acolo unde se impun.
„Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca acordă o importanță sporită creșterii gradului de satisfacție al pacienților, inclusiv prin îmbunătățirea procedurilor, a comunicării personal medical-pacient și își exprimă regretul pentru faptul că nu au fost acordate servicii medicale la standardele solicitate de pacienta în cauză, pe care o asigură de întreaga disponibilitate în vederea îmbunătățiri permanente a serviciile oferite.
Majoritatea urgențelor din Cluj și din zonele limitrofe se adresează UPU, ceea ce determină un aflux important de pacienți. Recomandăm pacientei să se adreseze direct spitalului cu o sesizare, în care să menționeze informații concrete legate de data și ora preluării în UPU, eventual nume de angajați implicați, pentru a verifica aspectele semnalate și pentru a lua măsuri împotriva persoanelor implicate”, a declarat pentru Știri de Cluj purtătorul de cuvânt al Spitalului Clinic Județean de Urgență, Dorel Danciu.
14 Comentarii