Clujenii ignoră în continuare Vinerea Verde și transportul gratuit cu autobuzul - FOTO


De Vinerea Verde, când transportul este gratuit în Cluj-Napoca, s-au format în oraș ambuteiaje de toată frumusețea. Aglomerația de pe strada Cuza Vodă este relevantă.

Clujenii transmit mesajul clar că ei vor circula cu autoturismul orice s-ar întâmpla. Adevărul este că orașul s-a lărgit foarte mult, iar cei din trafic, cel mai probabil, stau la periferie și preferă autoturismul în locul transportului public. 

Intravilanul Clujului a fost extins în ultimii 20 de ani cu mii de hectare care nici astăzi nu sunt folosite, dar crează probleme foarte mari. Este foarte dificil ca aceste zone, de la periferie, să fie preluate și deservite așa cum trebuie, a declarat arhitectul Șerban Țigănaș, fost președinte al Ordinului Arhitecților din România și actual decan al Facultății de Arhitectură din Cluj.

Clujul a făcut câteva gesturi, când spun Cluj mă refer la administrație, la modul în care se face gestiunea urbană și, când spune gesturi, mă refer la câteva momente strategice în evoluția orașului. Primul și cel căruia îi suntem datori pentru situația actuală, pentru foarte multe consecințe ale dezvoltării, a fost stabilirea unui intravilan enorm, în 1997 - 1999, când s-a făcut primul PUG.

După 1990, acest intravilan enorm a fost stabilit de către politicieni, pentru că ei au această putere, deși Clujul nu avea nevoie de atâta teren, introducând în circuitul acesta imobiliar suprafețe de câteva mii de hectare. Iată că au trecut peste 20 de ani și încă nu au fost consumate aceste hectare. Ce spune acest lucru? Spune că nu era nevoie de atât teren introdus în intravilan... Citește continuarea AICI.

204137399_5667484963293772_1892093390036105893_n.jpg

Comentarii Facebook