„Cârtițele” care vor săpa tunelul pentru metrou șomează. Cum explică Emil Boc întârzierea lucrărilor: „Acum e munca grea”

Emil Boc recunoaște că mult așteptatele „cârtițe” care vor săpa tunelurile pe unde va circula viitorul metrou clujean șomează momentan, însă din motive obiective.

Motivul? Cârtițele nu pot intra momentan în subsol pentru că ar fi probleme de configurare a solului. Utilajele grele au ajuns în Cluj de mai bine de patru luni, după un drum lung din China, însă momentan lucrările nu au început în forță, așa cum așteaptă toată lumea. Șanse mari să aflăm în luna iulie „graficul de intrare în subteran”.

Lucrările sunt în graficul general, nu am încă o evaluare exactă pentru că au apărut elemente neprevăzute. 96 de piloți forați pentru a stabiliza un deal. A trebuit să defazăm proiectul, dar în luna iulie vom avea graficul de intrare în subteran a cârtițelor. Aici fiind intervalul mai larg se poate recupera.

În sens larg suntem în grafic, urmând ca după ce intră cârtițele să se recupereze. Asta e partea mai grea, pregătirea puțului de lansare. Acum e munca grea, de pregătire a intrării în subteran, apoi partea grea a trecut. A fost o întârziere determinată de configurația solului, oriunde începi să sapi curge un deal în apropiere. A trebuit să pună 96 de piloți forați ca să stabilizeze dealul, ca să nu cadă peste stația de metro
u”, a explicat Emil Boc în direct la Radio Cluj.

De asemenea, Emil Boc a explicat de ce este nemulțumit că lucrările sunt în întârziere când vine vorba despre Centura Metropolitană. Este știut faptul că primarul a fost prezent pe șantierul centurii în urmă cu mai multe zile și a transmis un avertisment pentru constructor, pentru că există deja întârzieri de 6 luni la proiect.

„Pentru cei ce nu știu ce presupune tronsonul Cluj-Florești, vorbim despre două obiective mari, va fi un pasaj în zona unității medicale, se va face o girație, un pasaj de peste 400 de metri. Mai apoi vom lărgi de la patru benzi la șase și vom avea benzi dedicate pentru transport în comun și salvare.

De ce e important și țin cu dinții, pentru că după ce se va finaliza proiectul ne va permite să introducem pe ruta spre Florești o rută dedicată de autobuz. Asta înseamnă că oamenii de la mijlocul Floreștiului vor ajunge până la IRA cu autobuzul, pe o bandă dedicată”
, a completat Emil Boc pentru sursa citată.

Comentarii Facebook