Bătaie de joc la Electrica Furnizare în Cluj! Vârstnicii așteaptă la coadă cu orele. Vina lor? Nu știu să intre online: „Nu îi interesează de oameni”


Bătaie de joc la Electrica Furnizare în Cluj-Napoca. Vârstnicii așteaptă zilnic cu orele la coadă. Vina lor? Niciuna, doar că nu știu să intre online: „Nu îi interesează de oameni”

În Cluj-Napoca, cetățenii care au probleme de rezolvat cu Electrica Furnizare ajung să aștepte ore întregi la coadă, în ciuda faptului că în majoritatea cazurilor ei și-au plătit facturile și nu au greșit cu nimic. Angajații sunt instruiți să îi ia în față pe cei care și-au făcut programare online, acesta fiind soluția propusă de Electrica Furnizare pentru așteptatul la coadă.

Dar această soluție este ineficientă și lasă nerezolvate tocmai problemele celor care au nevoie cel mai mult de ajutor. Programările online devin inutile pentru oamenii bătrâni și pentru cei cu urgențe.

Situația este una dezolantă, după cum povestesc mai multe persoane care așteaptă cu orele să își rezolve problemele, marea majoritate fiind în vârstă. O doamnă de 78 de ani a stat astăzi mai bine de două ore la coadă și tot nu a fost primită.

Doamna se găsește într-o situație imposibilă: din luna noiembrie a anului trecut nu îi mai vin facturile, iar acum îi este frică că va rămâne fără electricitate: „Eu sunt femeie singură, dacă îmi taie curentul, ce fac?”.

Femeia a explicat că, deși și-a plătit întotdeauna facturile, tot a ajuns în această situație: „Eu am bani să plătesc curentul, l-am plătit întotdeauna. Și sunt bolnavă cu o boală incurabilă. Am venit să stau aici să îmi dea o factură, ca să pot să îmi plătesc curentul” a declarat clujeanca pentru Știri de Cluj.

Într-o situație asemănătoare se află și un alt domn, de 72 de ani, care aștepta de aproape două ore. La un alt sediu Electrica Furnizare a aflat că nu are nicio restanță, angajații de acolo spunându-i că el și-a plătit toate facturile. Dar acest lucru nu a contat: „A doua zi, când am ajuns acasă de la lucru, mi-au tăiat curentul” a transmis clujeanul.

Familia sa deja se afla într-o situație grea, iar tăierea curentul a făcut lucrurile și mai complicate: „Soția mea este operată de cancer. Îi în pat, în casă este frig și întuneric. Este bătaie de joc” a explicat acesta. Deodată cu tăierea curentului, nu i-a mai funcționat nici centrala. Clujeanul a ajuns să depindă de comunitate pentru a trece peste probleme: „Nu îi interesează de oameni. Aseară mi-am dus soția la o vecină să doarmă. Nu putea de frig săraca”. Dacă situația nu era deja suficient de rea, curentul i-a fost readus la loc, dar doar pentru o zi, după care i-a fost tăiat din nou.

O altă doamnă, de vârsta a doua, a povestit că așteaptă de o oră și jumătate la coadă. Ea a explicat că problema nu este că nu știe să își facă programare online, ci că are o urgență, iar următoarele locuri disponibile sunt doar în mijlocul lunii martie.

Clujeanca a explicat că mai multe persoane care au așteptat la coadă au renunțat, iar toți erau oameni în vârstă, care nu știau cum să își facă o programare online. „Toți domnii și doamnele care au fost aici și care au abandonat, toți mi-au spus că ei nu știu să își facă programare online. Nu știu să folosească computerele. Degeaba Electrica îi împinge undeva unde omul nu știe și nu poate să se descurce” a transmis doamna.

Ea a mai spus că în timp ce se gândește și la banii pe care trebuie să îi dea pe parcare, îi pare rău mai ales de vârstnicii care au probleme mult mai grave și care trebuie să aștepte: „Degeaba Electrica îi împinge undeva unde omul nu știe și nu poate să se descurce. Îmi pare rău de mine că am stat atât, dar îmi pare rău de dânșii că au stat atât, mult mai mult decât îmi pare rău de mine. Pentru că situația dânșilor este mai arzătoare decât a mea”.

Clujeancă este revoltată de situația complet inacceptabilă: „Trebuie cumva să învățăm să ne respectăm și companiile trebuie să ne respecte pe noi ca și clienți, noi să ne respectăm între noi și așa să progresăm ca societate. Dacă noi ne-am trata așa cum ne tratează Electrica astăzi, unde am ajunge?”.

Exact cum această clujeancă a explicat, soluția programărilor online nu rezolvă problemele vârstnicilor, care nu știu nici cum să acceseze site-ul companiei, cu atât mai puțin să intre pe platforma dedicată.

Programările online nu reprezintă o soluție nici pentru urgențe: Știri de Cluj a accesat calendarul pentru toate cele trei locații Electrica Furnizare din oraș. În timp ce la sediile de pe strada Memorandumului și din cartierul Mănăștur primele locuri disponibile sunt la mijlocul lunii martie, la locația din Mărăști toată luna viitoare este ocupată.

Captură de ecran 2025-02-28 133248.png

Captură de ecran 2025-02-28 133301.png

Captură de ecran 2025-02-28 133315.png

Știri de Cluj a încercat să obțină un punct de vedere din partea Electrica Furnizare, dar până la momentul publicării acestui material nu am primit un răspuns.

Comentarii Facebook