Primăria Cluj-Napoca va ”angaja” un robot, dar are probleme elementare de informatizare

 

Emil Boc va ”angaja” la Primăria Cluj-Napoca un robot-funcționar public virtual, dar instituția are probleme elementare de informatizare.

 

Spre exemplu, Primăria Cluj-Napoca emite actele de identitate, dar solicită prezentarea acestora în original și în copie, pentru operațiuni simple. În țări cu adevărat informatizate, acest lucru este realizat printr-o simplă accesare a unei baze de date. 

 

De ce, pentru a obtine un document de la Primarie, este nevoie pe langa prezentarea documentului de identitate in original, si de o copie a acestui document care, surpriza - este emis chiar de primaria Cluj-Napoca ? Chiar si in aceasta situatie absurda - de ce in cadrul primariei nu este nicaieri posibilitatea de a face o copie?”, întreabă, retoric, un clujean.

 

Primarul Emil Boc i-a asigurat pe clujeni în repetate rânduri că nivelul de informatizare al Primăriei este mult peste cel al altor administrații din România. 

 

Ultima găselniță este robotul Antonia, care va începe lucrul la Primăria Cluj-Napoca în circa 6 luni. ”Vom avea o locaţie, unde un funcţionar public virtual, un robot, va fi 24 de ore din 24 la dispoziţie pentru a primi cereri virtuale şi pentru a putea face plăţi cu cardul şi vei putea 24 de ore din 24 să mergi la o locaţie a primăriei în care vei avea în faţa ta un funcţionar public virtual cu care vei putea interacţiona prin mijloacele tehnologiei, inclusiv prin plata cu cardul a impozitelor şi taxelor locale. Nu mai trebuie să mergi în timpul orelor de program. Încercăm să ţinem şi noi pasul cu oraşul care e un oraş viu, dinamic, digital”, a spus Emil Boc.

---------------

UPDATE

 

Municipalitatea precizează că robotul Antonia va fi exact cel care va verifica actele în baza de date a Primăriei, fără să mai fie nevoie de prezentarea acestora.

Comentarii Facebook