După 10 ani de așteptare, Primăria Cluj-Napoca face primii pași pentru construirea unui pod provizoriu peste Someș care să lege cartierul Grigorescu
Primăria Cluj-Napoca face pași importanți pentru amenajarea unui pod provizoriu care să lege cartierul Grigorescu de centrul orașului, în contextul lucrărilor de modernizare a Podului Garibaldi.
Până acum trei ofertanți s-au înscris la licitația organizată pentru proiectarea acestui pod, iar procedura este în prezent în etapa de evaluare a ofertelor tehnice.
Podul Garibaldi, construit în anii ’60, va fi demolat și reconstruit complet, după ce autoritățile locale au decis că starea sa actuală nu mai permite reparații majore. Modernizarea este estimată să dureze șase ani, timp în care traficul din zonă va fi semnificativ afectat.
Pentru a reduce disconfortul, Primăria a lansat un proiect de amenajare a unui pod provizoriu, amplasat în aval de actualul pod, în dreptul străzii George Coșbuc. Viceprimarul Dan Tarcea a explicat că acest pod temporar va fi esențial pentru locuitorii din Grigorescu, care altfel ar rămâne cu foarte puține opțiuni de acces către restul orașului.
"Vom face înainte un pod provizoriu și apoi vom demola acest Pod Garibaldi. În acest moment suntem în etapa de licitație pentru proiectare a noului pod. Noul pod provizoriu ar trebui să aibă o durată de 6 luni de execuție. Partea bună este că avem deja în componenta Podului Garibaldi licitația încheiată, avem cuprinsă și realizarea unui pod nou, așteaptă doar această componentă de proiectare, astfel încât să mergem mai departe. Podul provizoriu va fi amplasat în aval, înspre Opera Maghiară și va la intersecția străzii George Coșbuc", a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.
Valoarea totală a investiției în modernizarea Podului Garibaldi și a zonei adiacente este estimată la 60 de milioane de lei, din care jumătate reprezintă costurile pentru noul pod. Podul reconstruit va avea două benzi de circulație auto, piste pentru bicicliști și trotuare pietonale, oferind o infrastructură modernă și sigură.
6 Comentarii
Una din cele mai importante treceri rutiere a Alpilor, care face legătura între nordul continentului cu sudul Italiei, trecând prin Germania și Austria, cu o lungime totală de peste 1,8 km și este traversat zilnic de peste 30.000 de vehicule, după mai bine de 50 de ani, podul a ajuns la limita de viață.
Planul este ca podul nou, construit în paralel,… Citeste mai departe
@Ion I. Ion: si va avea 1banda pe sens?!?!?! wtf asa bine anticipeaza ei traficul viitor? sau se gandesc ca l refac peste 7 ani?
6 ani e mai curînd un pretext. Ceea ce contează - în cei 6 ani - sînt prietenii, colegii de partid, interesele personale. Interesul local se dizolvă, de obicei, într-o mulțime de aranjamente private. Nu o luați ca o văicăreală, dar te-apucă groaza cînd obișnuim să păstrăm toate deprinderile vechi și vedem cum ni se flutură și ni se avansează termene… Citeste mai departe
Dureaza 6 ani sa faca un pod in Cluj?
Pai in acest ritm, centura dureaza 100 si metroul 1000.
Vedeti in Oradea cum in 2 ani fac 7 pasaje rutiere subterane, centuri, autostrada, parcuri, crese, gradinite si scoli.
@Liviu: Autorul era beat cand a scris articolul. O sa dureze 6 luni, nu ani. Dar chiar si asa mi se pare mult. In alte tari, o astfel de lucrare e gata in cateva zile/saptamani.
@Diplo: Bha boulea, citeste articolul nu doar pozele, 6 luni podul provizoriu, 6 ani Garibaldi.