Boc critică finanțarea slabă a autostrăzilor din Transilvania: Suntem mai importanți ca alte regiuni

 

Primarul Emil Boc critică viziunea Guvernului Ponta, privind construcția de autostrăzi în România, prezentată în proiectul România 100. 

 

Guvernul a realizat un plan care prevede unirea punctelor importante de pe harta României cu autostrăzi până în 2018, când se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire.

 

Observ că și de această dată când se proiectează, repet nu se finanțateză, se proiectează autostrăzi, Transilvania și în special Transilvania de Nord este din nou Cenușăreasa investițiilor din România în materie de autostrăzi. Disprețul pe care Bucureștiul îl arată Clujului este manifestat prin ceea ce au anunțat guvernații cu privire la proiectul pe următorii zece ani în materie de autostrăzi. Din nou Transilvania, care este unul dintre principalii finanțatori ai bugetului public național, este codașă și lăsată la urmă în favoarea altor regiuni care spun eu nu ar trebui să aibă aceeși prioritate în comparație cu proximitatea pe care Transilvania o are față de Vest. Prima dată legătura cu Vestul, cu Occidentul și cu Uniunea Europeană se face prin Transilvania, nu prin altă parte a țării.

 

Se pare că pentru guvernanți legătura cu alte zone geografice este mai importantă decât legătura cu Uniunea Europeană. Din acest punct de vedere nu pot să constat decât că, la fel ca și la bugetul de stat, și la bugetul pentru autostrăzi Transilvania este sfidată și neglijată și pusă la colț. Sper ca acești guvernanți să se trezească și să respecte Transilvania”, a declarat Emil Boc. 

 

Până în 2018 guvernul promite că va termina și alte autostrăzi: Calafat-Craiova-Piteşti, Piteşti-Râmnicu Vâlcea, Alexandria-Bucureşti, Ploieşti-Galaţi, Braşov-Iaţi-Ungheni, Piatra Neamţ-Roman, Borş-Oradea-Cluj Napoca-Sebeş, Turda-Târgu Mureş. 

 

Vezi AICI harta autostrăzilor până în 2018 și 2022.

Comentarii Facebook