A început campania electorală în Florești. 11 puncte pentru un trafic mai bun

 

Daniel Meze, un candidat neoficial încă la scaunul de primar al comunei Florești, propune o listă cu soluții pentru rezolvarea traficului rutier din localitate.

 

Soluțiile sună foarte bine în teorie, dar o mare problemă în Florești este faptul că DN1 E60 este administrat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care este greu flexibilă la schimbări, extinderea drumului național se poate face prin cel puțin o hotărâre de guvern pentru cedarea terenului pentru realizarea unor benzi suplimentare în dreptul unității militare (aici rămâne de văzut cui ar trebui cedat terenul și cine va realiza investiția pentru că DN 1 este al CNAIR, iar terenul cedat de armată ar fi al Primăriei Florești).

 

Realizarea centurii de sud este un mare eșec al Primăriei Florești, încă nelămurit în privința culpabilității. Un lucru este evident, aparatul Primăriei Florești este depășit numeric și profesional pentru complexitatea pe care o prezintă localitatea.

 

Extinderea liniei de tramvai spre Florești s-ar putea face numai dacă ar fi alte rute de acces spre Cluj-Napoca, în afara DN1. ”Dacă ar fi să ne gândim la extinderea tramvaiului, categoric cea mai mare prioritate este extinderea tramvaiului spre Florești, care va fi posibilă după ce se face centura metropolitană, pentru că atunci DN 1 se va elibera, și când se face centura mică prin spatele supermarketurilor. Atunci ne putem gândi să ducem tramvaiul la Florești. Cu siguranță vom face asta”, spunea Emil Boc. Centura Metropolitanp este un proiect separat de centura de sud, dar și aici lucrurile bat pasul pe loc. 

 

Pasajele subterane propuse sunt foarte bune, dar și aici trebuie acord de la CNAIR, exitând riscul să se transforme în toalete publice. 

 

Concluzia, un viitor primar în Florești va avea nevoie de câteva mandate pentru a realiza propunerile de mai jos, din cauza birocrației și a personalului puțin și slab pregătit din Primăria Florești.  

 

Citiți mai jos propunerile lui Daniel Meze.

 

În atenția Primăriei Florești,

Domnule primar Horia Șulea,

 

Iată câteva soluții la problema traficului Florești – Cluj-Napoca

 

1. Trebuie făcute mai multe legături între străzile din interiorul localității Florești astfel încât traficul să nu fie preluat exclusiv de str. Eroilor și Cetății. Se impune mai multe ieșiri la drumul național pentru ca oamenii care vor să iasă pe drumul național și la întoarcere de pe drumul național să aibă rute mai scurte spre casă. În interiorul Floreștiului se pot prelua în administrația publică mai multe alei dintre blocuri care să fie transformate din drumuri private în drumuri publice pentru a mări interconectivitatea dintre diferite zone.

 

2. Pe drumul național sunt necesare două pasaje subterane care să rezolve conflictele de trafic care apar la sensul giratoriu de la Primărie și de la intersecția drumului național cu str. Cetății (la Banca Raiffeisen). La o primă vedere, fără a avea pretenția că am dreptate, un studiu de fezabilitate ar da soluția optimă, circulația pe drumul național ar trebui introdusă subteran, pe sub sensul giratoriu, iar circulația internă, din Florești, lăsată la suprafață. Trebuie regândită toată intersecția de la sensul giratoriu mai ales că există spațiu destul pentru benzi suplimentare de acces în zonă.

 

3. Valea Sânaslăului trebuie intubată și realizate încă două benzi de circulație astfel ca, așa cum ați promis în 2012, să avem o circulație pe patru benzi pe str. Eroilor.

 

4. La fel, str. Cetății, în zona fermelor de pui, se poate extinde cu o bandă de circulație dacă nu chiar cu două benzi. Pentru aceasta se pot expropria pentru cauză de utilitate publică toate proprietățile care sunt afectate, așa cum spune legea, cu justă și prealabilă despăgubire.

 

5. Odată cu realizarea unor pasaje auto subterane se pot realiza și treceri de pietoni subterane care să fluidizeze traficul.

 

6. Împreună cu primăria Cluj-Napoca trebuie să se realizeze extinderea liniei de tramvai din Mănăștur până în Florești. Astfel, o nouă rută de transport public, ar oferi o alternativă pentru cei care acum merg cu mașina și care se plâng că autobuzele sunt foarte aglomerate dimineața și după-masă.

 

7. Drumul de ocolire varianta sub, cel promis din 2016 trebuie realizat, fiind o alternativă viabilă care ar decongestiona drumul național.

 

8. Drumul național poate să fie extins la trei benzi pe sens cel puțin în zona Unității Militare pe sensul înspre Cluj-Napoca și în zona Muzeului Apei „Leonida Truta”, pe ruta de întoarcere. Nu cred că ar fi o problemă, în urma unui lobby susținut, ca Ministerul Apărării și Ministerul Mediului să cedere doi metri liniari pe aliniamentul drumului național pentru ca acesta să fie extins. Aceste benzi suplimentare ar putea să fie racordate, acolo unde ele nu mai pot fi continuate, înspre noi accese între drumul național și interiorul localității.

 

9. Stimularea folosirii transportului public prin subvenționarea mai consistentă a abonamentelor.

 

10. Toate aceste investiții se pot realiza prin atragerea de fonduri europene, în colaborare cu Primăria Cluj-Napoca care are departament de specialiști care poate întocmi respectivele documentații”.

Comentarii Facebook