Un clujean a cumpărat 500.000 de măști din Africa. A fost nevoie de pază armată pentru a păzi transportul de jefuitori


Povestea unui clujean stabilit la Hong Kong, care a reușit să cumpere 500.000 de măști de protecție, un produs low cost, dar extrem de rar în aceste zile, și să le ducă din Africa până în Hong Kong a apărut în ”Financial Times”.

Ovidiu Olea a vorbit și pentru ”Adevărul” despre aventura pe care a avut-o.

A fost nevoie de şase inşi, trei maşini şi 20 de bucăţi de armament pentru escortarea transportului de măşti din Africa de Sud”, a spus Ovidiu Olea, care are o afacere fintech în Hong Kong.

Ovidiu este originar din Cluj-Napoca şi a ajuns să își deschidă o afacere în Hong Kong, având 17 angajați. În Hong Kong au fost confirmate 84 de cazuri de coronavirus și nu mai sunt măști de protecție, pentru că cel mai mare producător, China, are probleme mari.

Fabrici de măşti există, în afară de China, în ţările care au industrii cu medii de toxicitate ridicată cum ar fi minier, petrolifer, producţia de medicamente sau de alte substanţe chimice. Am sunat cam în toate ţările din lume unde sunt astfel de fabrici cum ar fi Spania, Franţa, Polonia, Turcia, Irlanda, Marea Britanie. Am sunat direct la fabrici, ca să nu mă mai încurc cu distribuitorii. Răspunsurile au depins de la ţară la ţară, unii au susţinut că ar putea în două luni să furnizeze, în Marea Britanie mi s-a spus că au clienţi care aşteaptă comenzi de zeci de ani, iar la alte fabrici a fost linişte totală”, a spus Ovidiu. 

Soluția a venit din Africa de Sud, la o fabrică ce produce măști pentru tot continentul.

Proprietarul fabricii a apreciat onestitatea clujeanului. ”Acest domn nu a apreciat că a fost luat tare de contractorii chinezi, deoarece era deja mare presiune de peste tot. Eu am avut iniţial o comandă minusculă, voiam o sută de măşti”, a spus Ovidiu. 

Când a aflat că pe stoc mai sunt 500.000 de măști, românul a făcut o comandă fermă și le-a plătit.

Problemele au apărut când transportul nu a putut fi livrat direct la aeroportul local, iar de acolo să ajungă la Johannesburg. Lângă fabrică sunt mulți indivizi care le dau spagă șoferilor să le predea marfa. Pentru a evita acest lucru, avînd în vedere că TIR -ul trebuia să meargă până la Johannesburg, clujeanul a angajat pază armată.

Eu am lucrat la bancă 12 ani şi am avut un prieten care a făcut un stagiu de 6 luni în Africa de Sud. El a sunat un tip care ştia un alt tip şi aşa am ajuns la această firmă”, a spus Ovidiu. Firma de pază a alocat o escortă formată din 3 maşini şi 6 oameni înarmaţi până în dinţi: ”Maşinile au trebuit marcate, pentru că regula în Africa de Sud este că dacă eşti înarmat pentru uz personal nu trebuie  marcată maşină, dar oamenii aveau arme ca pentru război, aşa că au mers cu maşini marcate, lucru care a atras şi mai multă atenţie”, conform Adevărul.

Transportul a ajuns cu bine la destinație, după două săptămâni. 

După ce a cumpărat măștile din Africa de Sud, prețul a sărit de 8 ori. ”Nu am pus adaos mare, pentru că nu vreau să mă îmbogăţesc din asta. În plus, am adus şi nişte măşti chirurgicale indoneziene de calitate, de la un producător renumit, pentru guvernul din Hong Kong. Mi s-a cerut personal să-i ajut. Dacă socotesc costurile cu transportul, pot considera că am vândut în pierdere. Nu e firea mea să fac speculă. Sunt în oraş de 6 ani şi jumătate şi am un renume. Nu vreau să profit de această criză”, a mai adăugat acesta.

Comentarii Facebook