Guvernul lansează planul care vrea să transforme produsele românești în vedete internaționale: Agroalimentar românesc la putere între 2025–2029!
Guvernul aprobă Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești pentru 2025–2029
Guvernul a adoptat joi Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești pentru perioada 2025–2029, împreună cu Planul de acțiune aferent, potrivit unui comunicat al Executivului.
Strategia urmărește valorificarea potențialului agroalimentar al României prin consolidarea prezenței produselor românești pe piețele interne și internaționale și, totodată, prin susținerea dezvoltării comunităților rurale. În plus, documentul își propune să transforme sectorul agroalimentar într-un pilon solid al economiei naționale, prin reducerea exportului de materii prime și diminuarea importurilor de produse agroalimentare prelucrate, potrivit agerpres.
Obiectivele Strategiei
Printre principalele obiective se numără:
- Stimularea consumului de produse agroalimentare românești;
- Facilitarea promovării produselor autohtone pe piețele externe;
- Îmbunătățirea colaborării între autorități, producători, procesatori și consumatori, inclusiv prin promovarea lanțului scurt de aprovizionare.
Strategia acoperă toate categoriile de produse agroalimentare românești, incluzând: produse atestate (tradiționale sau obținute după rețete consacrate), produse certificate ecologic și produse înregistrate în sistemele de calitate europene (indicații geografice).
Direcții de acțiune a planului propus
Strategia se adresează atât operatorilor economici din sectorul agroalimentar – producători și procesatori –, cât și consumatorilor și vizează următoarele direcții:
- Creșterea competitivității sectorului;
- Extinderea oportunităților economice pentru producători și procesatori, precum și dezvoltarea piețelor;
- Protejarea tradițiilor și identității locale;
- Stimularea investițiilor și crearea de locuri de muncă;
- Creșterea valorii adăugate a produselor;
- Promovarea durabilității și dezvoltarea turismului;
- Consolidarea colaborării între autorități și mediul privat.
Un element central al Strategiei este înființarea unui Registru de piață, care va centraliza informații despre operatorii economici și produsele acestora. Acesta va facilita consumatorilor identificarea și alegerea produselor românești, iar toți operatorii care dețin produse atestate, certificate sau cu indicații geografice se vor putea înscrie pentru promovarea acestora.
1 Comentariu