Românii, mari iubitori de tehnologie. Numărul gadget-urilor îl depășește pe cel al populației




Consumul de telefoane și device-uri mobile este în creștere în România, potrivit unui studiu realizat recent, care arată că numărul cartelelor sim active îl depășește pe cel al populației.

"Gradul de penetrare al telefoanelor mobile pe piata este deja mare, cu peste 22 de milioane de carduri SIM active, adica peste 100% din populatie... Este foarte important acest lucru pentru industria advertisingului digital sa se intample doua lucruri: share-ul tabletelor/smartphone-urilor sa fie in continua crestere. Exista estimari ca unul din patru romani are fie un astfel de gadget, fie doua. Si doi: Sa scada costurile datelor mobile. Dar ambele probleme sunt rezolvate de operatorii locali care vin cu oferte. Deci pot fi debifate”, sspune Cosmin Otel, Digital Strategy Director, Initiative Romania, pentru studiul Gemius, citat de yoda.ro.

Informațiile sunt confirmate și de datele unei agentii de marketing digital, Today's, care scrie ca un roman foloseste, in medie 1,7 dispozitive electronice.

De asemenea, românii au început să folosească tot mai mult smartphone-urile și tabletele pentru cumpărăturile onlince, depășind, la acesta capitol, țări precum Slovacia, Rusia, Cehia si Ungaria.

"Cred ca mobilele au venit in Romania, dar nu a fost un salt gigant - mai degraba o crestere progresiva si constanta in ceea ce priveste penetrarea pietei de catre telefoanele mobile, industria telefonica si timpul petrecut pe internetul mobil de catre utilizatori. Cu toate astea, in ceea ce priveste advertisingul, reclamele cheltuite pe mobile sunt facute in majoritatea prin initiative, decat dintr-o concentrare strategica. Ne asteptam la o crestere inceata dar constanta in ceea ce priveste reclamele pe mobil in Romania. Percepem mobilele mai degraba parte din procesul de dezvoltare al experientei de catre intreaga sfera digitala, si nu ca pe un mediu aflat intr-o competitie cu desktopurile. Din aceasta perspectiva, credem ca asta aduce oportunitati pentru afacerile online, oportunitati puse la bataie in ziua de azi, dar maine va fi dificil sa gasesti un loc care sa nu fie aglomerat" a spus și Victor Avram, Country Manager, Gemius Romania si Moldova.ca Romania cu siguranta va fi parte din aceasta poveste", spune Cosmin Otel, Digital Strategy Director, Initiative Romania, pentru studiul Gemius.

Aceste informatii sunt confirmate de catre datele unei agentii de marketing digital, Today's, care scrie ca un roman foloseste, in medie 1,7 dispozitive electronice. Numarul de gadgeturi pe cap de locuitor este in continua crestere la noi.

Datele agentiei de marketing digital mai arata ca aproape 14 milioane si jumatate de romani folosesc Internetul pe telefonul mobil.

De asemenea, peste 7 milioane de romani au cont pe Facebook, in conditiile in care Twitter si Instagram nu se prea bucura de popularitate, la noi.

In plus, romanii incep sa prinda gustul cumparaturilor online facute de pe telefon sau tableta. La acest capitol intrecem Slovacia, Rusia, Cehia si Ungaria, mai arata cercetarea.

"Cred ca mobilele au venit in Romania, dar nu a fost un salt gigant - mai degraba o crestere progresiva si constanta in ceea ce priveste penetrarea pietei de catre telefoanele mobile, industria telefonica si timpul petrecut pe internetul mobil de catre utilizatori. Cu toate astea, in ceea ce priveste advertisingul, reclamele cheltuite pe mobile sunt facute in majoritatea prin initiative, decat dintr-o concentrare strategica. Ne asteptam la o crestere inceata dar constanta in ceea ce priveste reclamele pe mobil in Romania. Percepem mobilele mai degraba parte din procesul de dezvoltare al experientei de catre intreaga sfera digitala, si nu ca pe un mediu aflat intr-o competitie cu desktopurile. Din aceasta perspectiva, credem ca asta aduce oportunitati pentru afacerile online, oportunitati puse la bataie in ziua de azi, dar maine va fi dificil sa gasesti un loc care sa nu fie aglomerat" le-a spus Victor Avram, Country Manager, Gemius Romania si Moldova, celor de la Gemius in cadrul acestui studiu.

Comentarii Facebook