NASA: Nu vine sfârşitul lumii în 2012. Ce argumente au cercetătorii

Pentru cei care încă mai cred că lumea se va sfârşi în 21 decembrie 2012, cercetătorii de la NASA au câteva argumente solide care să îi liniştească.

"Lumea nu se va sfârşi în 2012", au spus aceştia, explicând că zvonuri de acest gen au fost şi în anul 2003, când se spune că o planetă, Niburu, se îndreaptă spre Pământ.

Aşa cum şi calendarul pe care îl ai pe peretele din bucătărie nu încetează să existe pe 31 decembrie, nici calendarul mayaş nu încetează să existe pe 21 decembrie. Aceasta este data la care se încheie un anumit ciclu, dar apoi, aşa cum calendarul tău reîncepe la 1 ianuarie, o nouă perioadă începe şi pentru calendarul mayaş”, precizează cercetătorii, cu referire la celebrul calendar mayaş.

Totodată, cercetătorii infirmă şi ipoteza potrivit căreia planetele ar urma să se alinieze, terra tot nu ar avea de suferit.

Şi teoria potrivit căreia cei doi poli se vor inversa este dezminţită de cercetătorii NASA, care spun că, deşi există mişcări extrem de lente ale continentelor, o schimare atât de radicală este totuşi imposibilă.

În legătură cu posibilitatea ca un meteor să lovească Terra în acest an, cercetătorii arată că evenimentele de acest fel sunt extrem de rare: "Ultimul mare impact a avut loc în urmă cu 65 de milioane de ani şi a dus la dispariţia dinozaurilor. Astăzi, astronomii NASA lucrează la un studiu numit <<Spaceguard Survey>>, menit să descopere orice asteroid mare aflat în vecinătatea Pământului, înainte ca el să lovească. Deja am stabilit că nu există nicio ameninţare a vreunui asteroid la fel de mare ca cel care a ucis dinozaurii".

Pentru cei care vorbesc despre o explozie solară, experţii oferă răspuns clar: "Activitatea solară urmează un ciclu regulat, care atinge un <<punct culminant>> aproximativ o dată la 11 ani. Pe lângă asta, erupţiile solare pot provoca unele întreruperi ale comunicaţiilor prin satelit, deşi inginerii învaţă să construiască reţele care să nu fie afectate de furtunile solare. Dar nu este niciun risc special asociat anului 2012", încheie cercetătorii NASA, potrivit gandul.ro