Metoda prin care magazinele te conving să cumperi mai mult a fost descoperită


Potrivit oamenilor de știință, culoarea roșie are o mare influență asupra subconștientului uman. Aceasta poate crește nivelul de atractivitate al unei persoane, îi poate determina pe profesori să corecteze o lucrare cât mi dur și chiar îi poate convinge pe oameni să se vaccineze împotriva bolilor cu transmitere sexuală.

Acum pe această listă putem adăuga şi faptul că roşul îi poate convinge pe bărbaţi să plătească mai mult chiar şi pentru aşa-zisele produse reduse.

Consumatorii de sex masculin percep reducerile ca fiind mai mari atunci când preţurile sunt scrise cu roşu, comparativ cu situaţiile în care sunt scrise cu negru. Atunci când bărbaţii văd preţurile scrise cu roşu, ei au o atitudine pozitivă, percepându-le ca fiind mult mai mici decât în realitate”, au notat autorii studiului.

Într-un experiment, 163 de absolvenţi ai unei facultăţi de afaceri au fost rugaţi să îşi imagineze că sunt nevoiţi să utileze un apartament. Apoi, participanţii au primit o o broşură în care se găseau 3 prăjitoare de pâine şi 2 cuptoare cu microunde. Jumătate dintre participanţi au văzut o broşură în care preţurile erau scrise cu cerneală neagră, în timp ce restul participanţilor au primit o broşură în care preţurile erau trecute în roşu.

Ulterior, participanţii au fost rugaţi să evalueze dacă magazinul chiar le oferea nişte discounturi veritabile şi apoi să descrie starea emoţională pe care o simţeau în acest motiv (dacă erau fericiţi, mulţumiţi, încântaţi).

Rezultatele au indicat că „bărbaţii percep preţurile ca fiind mai scăzute atunci când sunt scrise cu roşu. În schimb, această tendinţă nu s-a constatat şi în rândul femeilor”. Această percepţie pare să fie determinată de emoţii. Bărbaţii care au văzut preţurile scrise cu roşu au declarat că au experimentat mai multe emoţii pozitive, comparativ cu restul subiecţilor.

Mai multe detalii pe Descoperă.ro

Comentarii Facebook