Franta a interzis pronuntarea cuvintelor Facebook si Twitter la televizor

 

Consiliul Superior al Audiovizualului considera ca mentionarea celor doua nume constituie un act de publicitate. Ele pot fi folosite doar in cazul unor stiri despre cele doua platforme online.

 

Decizia Consiliului Superior al Audiovizualului are la baza o lege din 2002, care prevede ca mentionarea numelor unor astfel de servicii reprezinta un act de publicitate, informeaza Mediafax. "De ce sa avem un tratament preferential pentru Facebook, care valoreaza miliarde de dolari, cand exista multe alte retele de socializare care lupta din greu pentru a fi recunoscute? Ar fi o distorsionare a concurentei. Daca vom permite ca Facebook si Twitter sa fie citate in direct, vom deschide Cutia Pandorei - alte retele de socializare vor depune plangeri si vor spune: De ce nu noi?", a declarat Christine Kelly, purtatoarea de cuvant a Consiliului pentru publicatia L'Express.

 

Potrivit Consiliului, "trimiterea telespectatorilor si a ascultatorilor catre pagina online a emisiunii de pe o retea de socializare, fara a cita acea retea de socializare, prezinta un caracter informativ", dar mentionarea numelui retelei este considerata publicitate.

 

Bloggerii francezi atribuie aceasta decizie unei tradionale politici de protectionism fata de "raspandirea" culturii americane. In 2003, Franta a interzis si utilizarea cuvantului e-mail in documentele si publicatiile guvernamentale.

Comentarii Facebook