Un GIGANT auto american deschide un showroom în Cluj-Napoca. Speră să îi crească înapoi vânzările de mașini, aflate în cădere liberă în ultimele luni

Tesla își îndreaptă atenția spre Cluj: un nou showroom permanent ar putea fi deschis până la finalul anului

Gigantul auto american își continuă planurile de expansiune în România, iar Cluj-Napoca ar putea deveni în curând un punct strategic pe harta companiei Tesla. După București și Timișoara, orașul de pe Someș este luat serios în calcul pentru deschiderea celui de-al treilea showroom permanent Tesla din țară, cu o posibilă inaugurare până la finalul acestui an.

În prezent, Tesla operează în România un showroom în București, precum și două magazine pop-up – unul la Cluj-Napoca și altul la Timișoara. Aceste puncte temporare de vânzare ar urma să fie închise pe măsură ce noile centre permanente devin operaționale. La Timișoara, showroom-ul este aproape gata, iar un service Tesla din apropiere este programat să fie funcțional din luna iunie.

Informațiile privind showroom-ul de la Cluj-Napoca vin în contextul în care Tesla traversează o perioadă dificilă pe plan european. Vânzările companiei au scăzut dramatic în aprilie 2025: -80,7% în Suedia, -73,8% în Țările de Jos, -67,2% în Danemarca și -59,4% în Franța. Este a patra lună consecutivă de declin pentru gigantul american, în contrast cu o creștere de 28% a pieței europene de vehicule electrice în primul trimestru al anului, dominată tot mai puternic de producători chinezi precum BYD, Chery și SAIC.

În ciuda dificultăților de pe piețele vest-europene, Tesla continuă investițiile în Europa Centrală și de Est, iar România pare să rămână o piață de interes pentru companie. Strategia locală de extindere a rețelei de showroom-uri și service-uri ar putea reprezenta o mișcare menită să stabilizeze prezența mărcii în regiune, mai ales în orașe mari, cu potențial economic ridicat, cum este Clujul.

În paralel, compania se confruntă și cu o presiune tot mai mare din partea opiniei publice, alimentată de declarațiile controversate ale fondatorului Elon Musk. Un sondaj recent arată că 59% dintre respondenți ar fi mai puțin dispuși să cumpere un Tesla din cauza pozițiilor publice ale acestuia. În plus, Tesla a raportat o scădere de 71% a profitului în primul trimestru din 2025, iar veniturile companiei au scăzut sub așteptările Wall Street.

Chiar și în acest context dificil, planurile de dezvoltare ale Tesla în România avansează, iar Cluj-Napoca se profilează ca următorul pas important în strategia companiei.

Comentarii Facebook