Scumpirile i-au forţat pe oameni să trăiască cu mai puțin. Produsele la care au renunţat consumatorii


Oamenii învață să trăiască cu mai puțin, din cauza scumpirilor. Ieșirile în oraş, cumpărăturile de haine sau accesorii sunt doar câteva lucruri la care au renunțat oamenii pentru a se descurca din punct de vedere financiar.

Conform unui studiu  EY Future Consumer Index 94% dintre consumatorii de la nivel global sunt îngrijorați de costul vieții. Îngrijorarea îi determină pe mai mult de jumătate (54%) dintre consumatori să plănuiască să cumpere mai puțin în viitor, în încercarea de a economisi bani (73%) și pentru că simt că nu au nevoie de articole noi (49%). Un procent de 39% dintre respondenții din întreaga lume au motivat faptul că vor cheltui mai puțin pentru a ajuta mediul înconjurător.

Accesoriile de modă au ajuns în topul listei categoriilor de produse pentru care consumatorii intenționează să cheltuiască mai puțin (61% dintre respondenți), urmate de jucării și gadgeturi (51%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (44%). În plus, 80% dintre consumatori plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe articole pentru socializare, deoarece caută să petreacă mai mult timp acasă (41% dintre respondenți, în creștere cu 6 puncte procentuale față de octombrie 2022).

Căutând modalități de a-și proteja bugetele, respondenții plănuiesc să gătească și să se distreze mai des acasă, în comparație cu octombrie 2022 (în creștere cu 9% și, respectiv, 5%) și renunţă la mâncarea livrată, 43% dintre ei plănuind acum să comande mai puțin (în creștere cu 12% față de octombrie 2022).

Comentarii Facebook